مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی سیار به 225 روستای این استان در سالجاری خبرداد و اظهارداشت: باتوجه به روند کنونی احتمال افزایش این تعداد روستا وجود دارد.

فیض الله پاسره به ایلنا از یاسوج گفت: شرایط کنونی منابع آب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه در مناطق گرمسیری نگران کننده و آبرسانی به ۲۲۵ روستای استان با جمعیت حدود ۲۸ هزار نفر به صورت سیار انجام می شود.

وی افزود: متاسفانه اکنون منابع آب برخی از روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خشک و یا آلوده شده که آبرسانی بایستی با تانکر و بصورت سیار صورت گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد روستاهای این استان را یکهزار و ۶۴۱ روستا عنوان و خاطرنشان کرد:‌از این تعداد روستا، یکهزار و هفت روستا کنتورگذاری شده است.

  روستاها تاسیسات آبرسانی ندارد

پاسره از نداشتن تاسیسات آبی 164 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: در تلاش هستیم که این روستاها دارای تاسیسات آبی شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستا‌های استان تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد:  از محل این بودجه، ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی با پیشرفت حدود ۶۰ درصدی در حال اجرا بوده و بر اساس پیش‌بینی این شرکت ۵۰۰ روستا با جمعیت ۱۰۸ هزار نفر از این طرح‌ها برخوردار می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.