به گزارش ایرنا، نساء زاده نویری عصر روز سه شنبه در نشست طرح توسعه سواد آموزی زنان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقای توانمندی زنان و دختران عشایری و ایجاد عدالت جنسیتی در سطح سواد و همزمان با پنج استان دیگر کشور، براساس موافقت نامه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاونت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست.
وی افزود: در طرح توسعه سواد ،50 مربی خانم از مناطق عشایری دوره های آموزشی مربوط به آموزش بزرگسالان مهارت های زندگی را فرا گرفته و در دوره 400 ساعته در طول پنج ماه همراه با آموزش سواد به زنان و دختران عشایری سوادآموز ارائه می دهند.
زاده نویری بیان کرد: با بررسی انجام شده روند اجرایی این طرح در استان مطلوب است.
رئیس اداره هماهنگی دستگاه های اجرائی معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم و موفق آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد انعقاد و اجرای تفاهم نامه با ادارات، نهادها ودستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، بهداشت ودرمان، فنی وحرفه ای و دادگستری است.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: علاوه بر فعالیت سوادآموزی برای توسعه مهارت های اجتماعی، مهارت های زندگی و حقوق شهروندی به ویژه در بخش زنان هشت مرکز یادگیری محلی سوادآموزی با پوشش بیش از 650 نفر در استان فعال است.
هادی زارع پور ابراز داشت: با نیاز سنجی از شهرستان ها و مناطق در سال تحصیلی جدید این تعداد به 16 مرکز افزایش می یابد.
وی به اجرای طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی اشاره کرد و گفت: در این طرح کار شناسایی و جذب اولیاء بی سواد دانش آموزان از طریق مدیران مدارس انجام و جذب کلاس های سوادآموزی می شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال بیش از پنج هزار و 600 نفر سوادآموز در سه دوره تحصیلی سوادآموزی، انتقال سواد و تحکیم در استان زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند.
زارع پور بیان کرد: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری برای دومین سال در استان در حال اجراست.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از مجموع چهار هزار و600 نفر که در یک سال گذشته زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار گرفتند بیش از هزار و 900 نفر زنان گروه سنی 10تا49 سال هستند.
سیدحمدالله خواهش نیک عنوان کرد: براساس سرشماری سال 95 در گروه سنی 10تا49سال میزان باسوادی مردان 96 درصد و برابر میانگین کشور و میزان باسوادی زنان استان 89درصد و میانگین کشوری 93درصد است.
وی تصریح کرد: براساس این سرشماری 34 هزار و 106 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بی سواد هستند که 24 هزار و 901 نفر زن و 9 هزار و 205 نفر مرد هستند.
خواهش نیک ابراز داشت: در طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر کار شناسایی اسمی بی سوادان در مناطق عشایری زیلایی، مارگون و پشت کوه جلیل انجام شده است.
وی گفت: همچنین نام نویسی از سوادآموزی برای سال جدید آغاز شده است.
جمعیت عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 70هزار نفر است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.