سادات شیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این روستاها شامل آبکل، شمس عرب، سادات، خلف آباد، دژسلیمان، آبگندی، امامزاده جعفر، خربل، چهاربیشه علیا، بابا کلان، بن پیر، دره پلنگی، ککامبارک، بی بی حکیمه و باغ انار اسلام آباد است.
وی بیان کرد: در این روستاها بیش از یکهزار و 400 خانوار با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر سکونت دارند.
شیری اظهار داشت: آب روستاهای تلخاب شیرین، کمبل، هشت پیمان، آبشرین، بی بی جان آباد، مطفرآباد، محمد آباد، اسلام آباد لیشتر با جمعی بیش از هشت هزار نفر از سوی شرکت نفت تامین می شد که در سال 84 با اجرای طرح آبرسانی حرم به حرم از زیر پوشش این شرکت خارج شدند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: 13 روستای این شهرستان با جمعیتی بیش از یکهزارو 987 نفر با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
شیری اظهار کرد: یک دستگاه تانکر آبرسانی روزانه 24 متر مکعب آب آشامیدنی در این روستاها توزیع می‌کند.
وی بیان کرد: 16 درصد از روستاهای این شهرستان معادل 20 روستای پرجمعیت مشکل کمبود آب آشامیدنی دارند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت نفت تاکنون تمام تلاش خود را برای آبرسانی روستاهای بدون آب گچساران انجام داده است.
هوشنگ صیدالی افزود: با افزایش تولید چاهها، نفت این شرکت نمکی شده و برای جلوگیری و کم کردن آن نیاز به تزریق آب به ورودی کارخانه را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در غیر اینصورت کیفیت نفت پایین آمده و علاوه بر خوردگی تاسیسات و خطوط لوله ها این صنعت خسارت های زیادی خواهید دید.
صیدالی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات 2 درصد نفت در استان به تولید نفت بستگی دارد گفت: مسئولان آبفای روستای تمام تلاش خود را برای جلوگیری انشعابات غیرمجاز در مسیر خطوط لوله روستاهای انجام دهند.
وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان کمیته بحران آب این صنعت بخش عمده ای از آب صنعت نفت این شهرستان در بخش های غیرصنعتی هدر می رود.
50 درصد از چشمه‌های آب روستایی این شهرستان به دلیل کاهش بارندگی کم آب شده است.
تعداد چشمه‌های تأمین آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان 13 حلقه است.
92 درصد از جمعیت روستایی گچساران زیر پوشش اداره آب و فاضلاب است.
58 روستا با 23 هزار نفر جمعیت زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.
اداره آب روستایی گچساران در حال حاضر افزون بر هفت هزار و 500 مشترک دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.