به گزارش ایرنا، سید علی لدنی نژاد روز یکشنبه در کارگاه آموزشی زنان و مدیریت مصرف آب در خانواده که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: بانوان دارای نقش محوری در زمینه مدیریت مصرف آب در خانواده ها و جامعه هستند و می توانند سفیران فرهنگی در این راستا باشند.
وی افزود: اول تا هفتم تیر هر سال به عنوان هفته صرفه ‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده و فرصتی مناسب در راستای تبیین این مقوله مهم برای قشرهای مختلف مردم است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برنامه ریزی های لازم در زمینه اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی برای مردم استان در طول این هفته انجام شده است.
لدنی نژاد عنوان کرد: در روایات متعدد و فرهنگ ایرانیان همواره بر موضوع مهم صرفه جویی و مصرف بهینه آب به عنوان یک کالای باارزش تأکید شده است.
وی ابراز داشت: باید قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد هر چه بیشتر با وضعیت منابع آبی و واقعیت های موجود در زمینه آب آشامیدنی در استان آشنا شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اهمیت موضوع مصرف بهینه آب در مقطع حساس کنونی، گفت: فرهنگ سازی لازم و استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی در این زمینه مؤثر است.
آذر صفایی نیا اظهار داشت: آگاهی بخشی هر چه بیشتر به بانوان کهگیلویه و بویراحمد در مورد مصرف بهینه آب ضروری خواهد بود.
وی افزود: باید از تمامی ظرفیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش دانش مردم استان به ویژه قشر تأثیرگذار بانوان در این زمینه بهره گیری بیشتری شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروزه وضعیت منابع آبی در کشور و این استان به گونه ای است که باید از تمامی قابلیت های فرهنگی برای تبیین اهمیت صرفه جویی در مصرف آب استفاده شود.
صفایی نیا عنوان کرد: بانوان به عنوان اصلی ترین رکن خانواده و تربیت کننده فرزندان نقش بسزایی برای ترویج این فرهنگ دارند.
وی ابراز داشت: مسئولان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تمامی توان خود را برای حمایت از برنامه های فرهنگی در زمینه ترویج مصرف بهینه آب در این استان به کار خواهند گرفت.
این کارگاه آموزشی یک روزه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و با مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان برگزار و بسته های فرهنگی نیز بین شرکت کنندگان توزیع شد.
حدود 160 هزار مشترک آب و افزون بر 38 هزار مشترک فاضلاب در 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.