به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این امر تأثیر بسزایی در کاهش گرایش و بازگشت معتادان به اعتیاد خواهد داشت.
وی افزود: تسریع در روند پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان توسط بانک های متولی ضروری است و این در حالی است که برخی بانک ها برای ضمانت و ارائه اسناد از سوی بهبود یافتگان همکاری لازم را ندارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین تسهیلات اشتغال روستایی با سود 6 درصد ظرفیت بسیار خوبی است که کمک بسیار شایانی به اشتغال پایدار بهبود یافتگان می کند.
نظری با اشاره به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: این مهم فرصت ویژه ای است که می توان توجه جامعه را به آن جلب کرد و از زوایای گوناگون به پدیده شوم اعتیاد پرداخت.
وی عنوان کرد: وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استفاده از مواد مخدر در جامعه رو به بهبود بوده به گونه ای که ضریب شیوع اعتیاد در این استان 2 درصد بوده که کمتر از میانگین کشوری است و جزء استان های پاک محسوب می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین اعتیاد تزریقی معتادان در این استان کاهش چشمگیر داشته و معتاد متهاجر نیز به طور کامل وجود ندارد.
وی افزود: در راستای کاهش گرایش به اعتیاد در جامعه باید تلاش شود که فضا به سمت نشاط و پویایی به پیش برود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: افراد فوت شده ناشی از مصرف مواد مخدر در این استان در سال 95 حدود 27 نفر بوده که در سال 96 به 24 نفر رسیده است.
ناصر رضایی اظهار داشت: هم اینک 43 مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که از این تعداد 11 مورد دولتی و 32 مورد نیز خصوصی بوده که افزایش مراکز دولتی در سال 96 حدود 19 درصد رشد داشته است.
رضایی بیان کرد: تاکنون حدود 12 هزار معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
سال گذشته یک هزار و 864 نفر معتاد و فروشنده مواد مخدر در این استان دستگیر و روانه زندان شدند.
سال گذشته چهار هزار و 693 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه 6 درصد افزایش داشته است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.