به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: اولویت اول انتخاب طرح‌های اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی برای معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، آن دسته از طرح‌هایی باشند که بزرگ بوده و دارای بیشترین اشتغال زایی هستند.
وی افزود: با توجه به این مهم از هدر رفت پول و منابع و پول پاشی در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تسهیلات اشتغال جلوگیری خواهد شد.
احمدی بیان کرد: حضور فرمانداران شهرستان‌ها در کارگروه اشتغال ضروری بوده و نقش مهمی در شناسایی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات به آن‌ها دارند.
وی عنوان کرد: هدف وارد آوردن فشار بی مورد به بانک‌های استان نبوده و باید منابع به مسیر درست هدایت شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: عملکرد بانک‌ها به صورت ویژه در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بررسی و پیگیری می‌شود.
احمدی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد باید منشأ و ضوابط اجرایی طرح اشتغال روستایی را شفاف سازی کند.
سال 1396 تعداد ۱۷۰ طرح با ۵۹۶ میلیارد ریال و یک هزار و 549 نفر اشتغالزایی از محل تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری به بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.