بیش از هفت هزارو 800 کلاس در قالب 2 هزار و980 باب مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داد.
جهان محرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 284 میلیارد ریال اعتبار در سال مالی 97-96 به تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 140 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: از میزان اعتبارات تخصیص یافته 100 میلیارد ریال بصورت نقدینگی بوده است و این میزان اعتبار برای تکمیل 74 طرح نیمه تمام واحدهای آموزشی، سالن‌های چندمنظوره ورزشی ویژه دانش آموزان، استخرهای شنا و نمازخانه مدارس در نظر گرفته شده بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد طرح های در دست اجرا 56 پروژه آموزشی و 18 مورد ورزشی است.
وی تصریح کرد: این تعداد کلاس درس در مناطق مختلف این استان بویژه حاشیه های شهرها نیاز است.
محرابی افزود: مجتمع فرهنگی گچساران، زمین چمن دانش آموزی دوگنبدان، مدرسه 6 کلاسه جلیل خیرآباد، مدرسه 2 کلاسه انبارگاه و سالن طالقانی از مهمترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان است.
وی اظهار داشت: امسال طرح های نیمه تمام گچساران شامل استخر شنای گچساران با 29 میلیارد ریال اعتبار و مدرسه 10 کلاسه فضیلت با 14 میلیارد ریال تکمیل خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ساخت مدرسه 6 کلاسه پشه کان گچساران با اعتباری بیش از 13 میلیارد ریال در دست اجراست.
وی بیان کرد: چهار میلیارد ریال به تجهیزات اداری و کلاسی مدارس گچساران و 2 میلیارد ریال به تجهیز پژوهش سرای این شهرستان اختصاص داده شد.
محرابی تصریح کرد: 25 میلیارد ریال برای تجهیز مدارس شهرستان های باشت و گچساران از جمله وسایل سرمایشی و گرمایشی در نظر گرفته شد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713هزار نفر جمعیت نزدیک به 150 هزار نفر دانش آموز دارد.
750 باب فضای آموزشی در این استان تاکنون به سیستم سرمایشی استاندارد مجهز شده است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.