به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست شورای امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در این مدت 849 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد استان پس از قبولی در آزمون ورودی در دستگاه های اجرایی استان مشغول به کار شده اند و مشکل بیکاری 420 نفر نیز با دریافت تسهیلات بانکی برطرف شد.
وی افزود: در این مدت حدود 900 یادواره شهدا در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا در استان باید هدفمند، برنامه محور و بدون موازی کاری باشد زیرا در این صورت اثرگذارتر خواهد بود.
احمدی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات رسانی به ایثارگران و خانواده شهدای استان در حد توان تلاش کرده و در زمینه برگزاری برنامه های مربوط به شهدا و ایثارگران از جمله یادواره ها همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.
وی ابراز داشت: تمامی اقشار جامعه مدیون خون شهدا و رشادت های مثال زدنی ایثارگران هستند و هر چه قدر برای خدمات رسانی به آنان و خانواده هایشان تلاش و اقدام شود بازهم ناکافی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون اقدام های ارزنده ای برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران و خانواده شهدا انجام داده هر چند که نباید تلاش دیگر دولت ها نادیده گرفته شود.
احمدی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدام ها اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تلاش برای رفع مشکلات درمان، معیشت، مسکن، تحصیل و اشتغال فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری است.
وی افزود: اجرای این قانون بار مالی ده ها میلیارد ریالی برای دولت یازدهم و دوازدهم داشت در حالی که وضعیت اقتصادی کشور چندان مطلوب نبود.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، بیش از 9 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.