فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این پایگاه ها تعداد 60 هزار عدد پاکت جمع ‌آوری زکات فطریه و کفارات نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد آماده شده است.
وی افزود: تعدادی از این پاکت ها در اختیار مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و مابقی نیز به زودی توزیع خواهد شد.
محبی بیان کرد: مبالغ جمع ‌آوری ‌شده از محل زکات فطریه و کفارات در عید فطر امسال در کهگیلویه و بویراحمد در کوتاه ‌ترین زمان ممکن بین نیازمندان این استان توزیع می‌ شود.
وی عنوان کرد: مهمترین موارد مصرف زکات فطریه شامل کمک به نیازمندان، ایتام و خانواده ‌های بی ‌سرپرست، سالمندان، بیماران، تأمین هزینه ازدواج زوج های جوان مستمند، تهیه سبد غذایی و کمک‌ های معیشتی است.
محبی ابراز داشت: عید فطر سال گذشته مردم کهگیلویه و بویراحمد پنج میلیارد و 110 میلیون ریال زکات فطریه و کفارات پرداخت کردند.
وی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مراجعه حضوری به پایگاه ‌های ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان می توانند برای پرداخت زکات فطریه و کفارات خود از طریق شماره‌ گیری #5*5*074*8877* نیز اقدام کنند.
میزان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قیمت هر کیلوگرم گندم به عنوان قوت غالب مردم استان به ازای هر نفر 50 هزار ریال تعیین شده است.
32 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند که حدود 9 درصد جمعیت این استان را شامل می شود.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.