به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت در یاسوج افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی و دستورالمعل اجرایی وظایف و کارکردهای هر دستگاه و سازمان عضو این شورا نیز مشخص شود.
وی تصریح کرد: هر سازمان نیز موظف است تحولات جمعیتی در حوزه فعالیت خود را به طور دقیق پایش و بررسی کند و بر اساس تغییرات و شرایط تصمیم‌ها، برنامه ریزی‌ها و راهکارهای مناسب و متناسب را نیز ارائه و اجرا کنند.
احمدی با بیان اینکه ارائه مباحث پراکنده، جزیره‌ای و غیرکارشناسی درشان این شورا نیست، تصریح کرد: باید با نگاه صحیح و کارشناسی شده بر اساس دستور العمل ها و چارچوب‌های قانونی نسبت به تحقق و اجرای اهداف پیش بینی شده در این شورا و همچنین سیاست‌های ابلاغی جمعیتی دست یافت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: البته پایش و بررسی آمار جمعیتی باید به صورت مستمر و با نگاه‌های تحلیلی و با پشتوانه کارشناسی باشد.
احمدی ادامه داد: اداره کل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد به عنوان دبیرخانه شورا موظف است که پس از پایش شاخص‌های آماری و دریافت گزارش‌هایی از نهادهای عضو، وضعیت، مشکلات و موانع موجود در این راستا را نیز به طور دقیق رصد و به شورا ارائه دهد.
احمدی به آسیب‌های اجتماعی و نقش آن بر مباحثی همچون افزایش طلاق و کاهش ازدواج اشاره کرد و گفت: الگو سازی و فضاسازی‌هایی مبنی بر سلب آزادی و توانایی نداشتن برای بروز ظرفیت‌ها پس از وقوع ازدواج به ویژه در فضای مجازی مطرح می‌شود که لازم است با محتوا سازی مناسب به مقابله با چنین آسیبی پرداخت.
وی ابراز داشت: کاهش و یا بالارفتن سن ازدواج و افزایش طلاق، افزایش نرخ معلولیت در استان، افزایش نرخ بیکاری و تاثیرات مخرب فضای مجازی و همچنین فرهنگ‌های صادراتی از غرب از مهمترین موضوعات و مسائلی است که باید در این شورا بررسی شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: نرخ رشد جمعیت استان در سال 95 نسبت به سرشماری سال 90 حدود 1.6 درصد و در کشور 1.24 درصد است.
حسن نوروزی افزود: میزان جمعیت فعال استان با رشد 65 هزار نفری از 420 به 485 هزار نفر رسید.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت این استان از 658 هزار و 629 نفر سال 1390 به 713 هزار و 52 نفر در سال 1395 رسیده که 54 هزار و 423 نفر افزایش داشته است.
علی شهابی نسب افزود: 397 هزار و 461 نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد معادل 55.74 درصد ساکن شهرها، 314 هزار و 9 نفر معادل 44.04 درصد ساکن مناطق روستایی و یکهزار و 582 نفر معادل 22 صدم درصد نیز غیرساکن هستند.
وی افزود که 50.68 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد مرد و 49.32 درصد جمعیت این استان نیز زن هستند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 نرخ باسوادی جمعیت 6 سال به بالای این استان 84.4 درصد است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.