مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله نخست چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای این تفاهم نامه اختصاص یافته است.
ارسلان حسن پور افزود:20در صد از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با هدف تعامل طرفین در راستای اجرای طرح های توانمند سازی جوانان در مناطق کمتر توسعه یافته به این حوزه اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: صنایع دستی و بوم گردی،صنایع تبدیلی، کفش و پوشاک،مصنوعات چوبی،صنایع خلاق مانند اسباب بازی،چاپ و نشر گرافیک،طراحی محصول، بازاریابی، تبلیغات، موسیقی و هنرهای نمایشی از مهمترین اولویت های پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی و امید است.
حسن پور کسب و کارهای معرفی شده صندوق های حمایتی روستائیان،توسعه الگوی روستای بدون بیکار،ایجاد طرح هر روستا یک محصول،حمایت از طرح های دانش بنیان، حمایت از کسب و کارهای نوپا را از برنامه های صندوق کارآفرینی امید برای رونق اشتغال دانست.
حسن پور سقف پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی به طرح های اشتغالزای روستایی را پنج میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: به متقاضیان پرونده های تشکیل شده در این استان 150 میلیون ریال تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال براساس نیاز طرح های تولیدی تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 119 فقره تسهیلات اشتغال به ارزش 18 میلیارد ریال تا پایان نیمه نخست خرداد ماه امسال به متقاضیان از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان پرداخت شده است.
حسن پور افزود:این صندوق در سال گذشته 310 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه های مختلف پرداخت کرد.
حسن پور افزود: بخش عمده ای از تسهیلات به طرح های تولیدی و اشتغالزای بوم گردی، دامداری، صنایع دستی، صنوف و دیگر حرفه ها پرداخت شد.
وی اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 12هزار و 924 فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان پرداخت شده است.
حسن پور بیان کرد: در این مدت یک هزار و 339 میلیارد و 424 میلیون ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام های ضروری به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد 2 هزار و 286 فقره در سال 1396 پرداخت شده است.
حسن پور تعداد تسهیلاتی را که در دولت دهم از سوی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده را چهار هزار و 106 فقره و به میزان 264 میلیارد و 400 میلیون ریال ذکر کرد.
وی بیان کرد: با توجه به این آمار پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این استان حدود پنج برابر شده است.
حسن پور تصریح کرد: هر فقره تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید این استان بین 50 میلیون تا یک میلیارد ریال بوده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.