مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آمار حوادث و سوانح سال گذشته در این استان، اظهارداشت:‌ بر اساس آمار ۱۸۳ نفر در سال گذشته در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با سال ۹۵ افزایش ۹.۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "‌کامروز امینی" در نشست رسانه ای گفت: در سال ۹۵ نیز ۱۶۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه بالاترین آمار نحوه فوت در مرگ‌های غیرطبیعی، فوت بر اثر تصادفات رانندگی است، اظهار داشت:‌ در سال گذشته ۱۸۳ نفر در استان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین فوتی‌های تصادفات سال گذشته در این استان را مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و دنا عنوان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۲ درصد فوتی‌ها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است.

** 58 درصد کشته شدگان تصادف استان مجرد بوده اند

امینی گفت: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستانهای بویراحمد و دنا ۱۱۳ مورد، شهرستان گچساران ۴۰مورد، شهرستان کهگیلویه ۲۶ مورد و درشهرستان بهمئی چهار مورد بوده است.

وی ۷۰ درصد فوتی‌های تصادف در استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به مسیرهای برون شهری ذکر و خاطرنشان کرد:‌ ۱۲۹ مورد از تصادفات برون شهری، ۳۱ مورد از تصادفات درون شهری و ۲۳ مورد نیز در جاده‌های روستایی اتفاق افتاده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۸ درصد متوفیان نیز مجرد بوده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۰ نفر زن و ۱۳۳ نفر مرد بوده اند که ۱۰۷ نفر آنها مجرد و ۷۶ نفر نیز متاهل بوده اند.

امینی، بیشترین آمار ثبت فوتی ها را مربوط به آبان ماه سال گذشته ذکر و تصریح کرد:‌ فروردین، شهریور و ماه مهر نیز از ماه‌های پرحادثه بوده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.