به گزارش ایرنا، محسن جعفری نژاد روز شنبه در نشست خبری در یاسوج افزود: یکی از اولویت های مهم محیط زیست استان نیز ساماندهی این واحدهای تولیدی آلاینده است که البته همکاری وهماهنگی سایر نهادهای ذیربط از جمله آب منطقه ای، منابع طبیعی و صنعت ومعدن نیز ضروری است.
به گفته مسئولان عمق این رودخانه اکنون بیشتر از پنج متر پایین رفته و تاسیسات عبور داده شده از زیر بستر ، این رودخانه را با خطر مواجه کرده است.
در حاشیه این رودخانه بیش از دهها واحد تولیدی شن و ماسه وجود دارد که بدون مجوز، سالانه افزون بر هزاران تن شن و ماسه از بستر رودخانه برداشت می کنند و همچنان هم به فعالیت خود ادامه می دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از راه های مقابله با چالش های زیست محیطی در حوزه های گوناگون دخالت و مشارکت دادن صحیح و ایجاد حساسیت در بین مردم است.
جعفری وضعیت پسماندها و تولید بیش از حد زباله در استان و نبود مکان برای دفع بهداشتی زباله را از دیگر مشکلات وچالش های زیست محیطی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید نسبت به بهبود و ساماندهی وضعیت دفع بهداشتی و فرآیند بی‌خطر سازی فاضلاب های بیمارستانی ، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی در استان اقدام کند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش تر گفته بود که فرآیند بی‌خطر سازی و وضعیت دفع بهداشتی فاضلاب بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی در استان مورد تأیید نیست.
به گفته عزیز فیلی موضوع جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی با جان و سلامتی مردم گره‌خورده و بدون شک با دستگاه‌های کم‌کار در این زمینه بدون کمترین اغماض برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس برآورد و ارزیابی‌های انجام شده افزون بر 120 میلیارد ریال برای ساماندهی و بهبود وضعیت پسماند و دفع بهداشتی فاضلاب‌های شهری و روستایی این استان نیاز است.
فیلی تصریح کرد: سال گذشته حدود 15 میلیارد ریال در این راستا و برای شهرهای زیر 50 هزار نفر استان تخصیص یافت که به‌هیچ‌وجه جوابگوی رفع چالش‌ها و مشکلات در این حوزه نیست.
براساس گزارش ها میزان تولید روزانه زباله در سطح استان حدود 700 تن است که سرانه تولید زباله در استان از میانگین کشوری بالاتر است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.