به گزارش ایرنا، لهراسب باقری روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: سرمایه گذاری اولیه برای فاز نخست این طرح عظیم صنعتی افزون بر 10 هزار میلیارد ریال است که از طریق فایناس خارجی تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: این طرح در زمینی به مساحت 90 هکتار در منطقه سقاوه بخش مارگون اجرا می شود.
وی گفت: بر اساس قرارداد اولیه سرمایه گذار موظف است سالانه و به مدت هشت سال افزون بر 480 میلیون ریال بابت اجاره بهای زمین به منابع طبیعی استان پرداخت کند.
باقری یادآور شد: پس از هشت سال در صورت روند اجرای مطلوب طرح و طی قراردادی مراحل واگذاری و فروش زمین به سرمایه گذار انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: تاکنون 2 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیاو چین برای سرمایه گذاری طرح پتروشیمی بویراحمد اعلام امادگی کرده اند.
وی با توجه به برخی فضاسازی ها و نگرانی های عمومی مبنی بر زیان های زیست محیطی و مکان یابی نامناسب این طرح گفت: مجوزهای ارایه شده توسط نهادهای ذی ربط از جمله سازمان حفاظ محیط زیست کشور، منابع طبیعی، شرکت مهندسی آب و وزارت نیرو دریافت شده و کمترین ایرادی در این راستا وجود ندارد.
بخش مارگون با جمعیتی حدود 26 هزار نفر در 50 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
هم اکنون علاوه بر پتروشیمی بویراحمد 2 پتروشیمی در شهرهای دهدشت و دوگبندان نیز در حال اجرا است.
باقری که همچنین مدیریت کارخانه قند یاسوج، بویرصنعت و مجتمع رفاهی ، خدماتی و ورزشی یاسوج را نیز عهده دار است به وجود برخی مشکلات در این واحدهای تولیدی و خدماتی نیز اشاره کرد.
وی همچنین مدیر اتاق تعاون استان کهگیلویه وبویراحمد را عهده دار است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.