به گزارش ایرنا، غلام محمد زارعی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بیمارستان 283تختخوابی یاسوج اظهار داشت: بسیاری از طرح های عمرانی و اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالا و با سرمایه گذاری کلان در شهرستان بویراحمد به ویژه شهر یاسوج در حال اجراست که به دلیل همین نگاه های غیرتعاملی و جزیره ای در دستگاه های اجرایی سالهاست در انتظار تکمیل و افتتاح هستند.
وی طولانی شدن روند ساخت و افتتاح بیمارستانی 283 تختخوابی یاسوج را مصداق بارز نتیجه این گونه نگاه های سطحی و جزیره ای دانست و تصریح کرد: در حالی که دولت با شرایط و وضعیت خاص و نامطلوب اقتصادی نگاه ویژه ای برای تکمیل و افتتاح این طرح عظیم وملی دارد اما وجود برخی اختلافات جزئی میان دستگاه های مختلف اجرایی مانع از شتاب بخشی به روند ساخت این بیمارستان شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: اجازه نخواهیم داد برخی مشکلات جزئی و رویکردهای غیرسیستمی به روند اجرای طرح های عمرانی ، اثرگذار و عام المنفعه در سطح استان به ویژه شهر یاسوج خلل وارد کنند.
عزیز فیلی افزود: طرحی که هم اینک بیش از 12 سال از آغاز ساخت آن می گذرد و یکی از دغدغه ها و نیازهای اجتناب ناپذیر مردم در حوزه بهداشت و درمان نیز محسوب می شود نباید تحت شعاع برخی مشکلات جزئی و منفعت طلبی های بخشی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مشکل تامین حدود 2 هکتار زمین برای ساخت پارکینگ طبقاتی این بیمارستان آموزشی و درمانی و همچنین رفع اختلاف بین تامین اجتماعی ، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری یاسوج در این راستا ظرف مدت 2 هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
فیلی ادامه داد: پد هلیکوپتر، پارکینگ و سیستم فاضلاب از مهمترین مشکلات بیمارستان شهید جلیل یاسوج بوده و تا زمانی که این سه مشکل رفع نشود اجازه بهره برداری از این بیمارستان داده نخواهد شد.
وی یادآور شد: بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج به عنوان بزرگترین مرکز درمانی استان و یکی از اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید افزون بر 98درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فیلی ادامه داد:بیش از 40درصد عملیات ساخت بیمارستان شهید دکتر جلیل در 2 سال گذشته صورت گرفته است.
بیمارستان شهید جلیل یاسوج در هشت طبقه دارای بخش LDR به تعداد هشت تخت، nicu به تعداد 9 تخت، icu به تعداد 14 تخت، ccu به تعداد 14 تخت،post icu به تعداد 10، post ccu به تعداد 10 تخت، اورژانس به تعداد 21 تخت، نوزادان سالم به تعداد 23 تخت‌، بستری زنان و زیمان به تعداد 47 تخت، بستری کودکان به تعداد 48 تخت، بستری جراحی زنان 48 تخت، بستری جراحی مردان 48 تخت، اتاق عمل به تعداد 9 تخت است.
امکانات درمانی این بیمارستان شامل 8 اتاق عمل ،8 اتاقldr ، یک اتاق عمل اورژانس، چهار بخش اصلی داخلی ،جراحی ،زنان و کودکان با امکانات تخصصی و فوق تخصصی رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه ، فیزیوتراپی ، icu ، ccu و امکانات آموزشی از قبیل سالن آمفی تئاتر، کلاس های بالینی ، کتابخانه و پاویون جهت اقامت دانشجویان است.
بیمارستان درمانی و آموزشی 283 تختخوابی یاسوج از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و اعضای هیأت دولت نهم در سال 1385 بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و با زیربنای 25 هزار مترمربع در مرحله بهره برداری است.
تاکنون اعتباری افزون بر 540 میلیارد ریال برای اجرای این بیمارستان هزینه شده و اعتبار موردنیاز برای تکمیل این طرح نیز حدود 150 میلیارد ریال است.
امکانات تخصصی و فوق تخصصی پیش‌بینی شده در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی.تی اسکن، آزمایشگاه، سی.سی.یو و آی.سی.یو است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.