به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گچساران پنجشنبه شب در این آیین گفت: 2 هزار دانش آموز گچسارانی در سال تحصیلی97-96 به سن تکلیف رسیدند.
ظهیرالدین پورالحسینی بیان کرد: تشویق و آشنایی نوجوانان با مسایل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان، آموزش صحیح خوانی و قرائت قرآن کریم از جمله اهداف برگزاری این جشن بوده است.
وی ابراز کرد: برگزاری برنامه هایی نظیر جشن روزه اولی ها راهکار مناسبی برای ایجاد نشاط و شادابی و تشویق نوجوانان به انجام مبانی دینی است.
پورالحسینی افزود: انسان مسلمان با رسیدن به سن تکلیف وظایف و تکالیفی بر دوش دارد و آموزش و پرورش باید در جهت آشنایی بیشتر نوجوانان با احکام دینی برنامه ریزی مناسب را داشته باشد.
وی افزود: در این مراسم روزه اولی ها در واقع نزدیک تر شدن خود به خدای متعال و بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک را جشن می گیرند.
این مراسم با سخنرانی درباره مسایل تربیتی و تاثیر اعمال ارزشمند روزه برای دانش آموزان شرکت کننده انجام و با ضیافت افطاری به پایان رسید.
188باب مدرسه دولتی و 87 مدرسه غیر دولتی در شهرستان124 هزار نفری گچساران وجود دارد که در این مدارس بیش از 23 هزار و 996 نفر مشغول به علم آموزی هستند که 2 هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت آنها را به عهده دارند.
از این تعداد مدارس 119 باب با 576 کلاس در مقطع ابتدایی، 57 باب با 231 کلاس در مقطع متوسطه اول و 70 باب با 223 کلاس درس در مقطع متوسطه دوم است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.