مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال برگشت خوردن 33 میلیارد تومان اشتغال فراگیر روستایی و عشایری شهرستان گچساران این استان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا از گچساران، " پروانه نیک مرام " در نشست با فرماندار و مسئولان محلی شهرستان گچساران تاکید کرد که اگر تدابیر ویژه ای اندیشیده نشود بزودی 33 میلیاردتومان اعتبار سهم اشتغال فراگیر روستائیان و عشایر شهرستان گچساران برگشت می خورد.

وی گفت: متاسفانه استقبال خوبی از تسهیلات فراگیر اشتغال روستائیان و عشایر شهرستان گچساران صورت نگرفته و اگر تا پایان تیرماه جاری تدابیر ویژه ای در این ارتباط اندیشیده نشود 33 میلیاردتومان برگشت خواهد خورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 33 میلیارد تومان عنوان شده برای 81 طرح با اشتغالزایی 744 نفر مصوب شده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ تنها برای 40 میلیون و 450 هزار تومان طرح ارائه شده است.

نیک مرام افزود: بطور حتم اگر مسوولان شهرستان گچساران فکری به حال جذب سهم اعتبارات فراگیر اشتغالزایی روستایی و عشایر خود نکنند سهم آنها برای شهرستان های دیگر و یا شاید استان های دیگر برگشت داده شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه روستائیان و عشایر گچساران از اعتبارات فراگیر اشتغالزایی استقبال نکرده اند، یادآورشد: متاسفانه طرح‌هایی که توسط دستگاه‌گهای اجرایی ارائه شده نیز طرح‌های "ریز " و "کوچکی" هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از 54 طرح اشتغالزایی ارائه شده دستگاه‌های اجرایی شهرستان گچساران برای اشتغالزایی روستایی و عشایری این شهرستان هم خبرداد و اظهارداشت: این طرح ها نیز همگی راکد هستند.

طرح 2 میلیارد تومانی گردشگری گچساران راکد است

نیک مرام گفت: بعنوان مثال یک طرح گردشگری با اعتباری معادل 2 میلیارد تومان در گچساران مصوب شده که می تواند اشتغال پایداری را ایجاد اما کسی بدنبال این طرح در سطح شهرستان و استان نیست.

وی در ادامه به 620 طرح " کارورزی " راکد در شهرستان گچساران هم اشاره و تصریح کرد: بدلیل مراجعه نکردن برای اجرای این طرح ها، شهرستان گچساران رتبه آخر در این بحث را در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

در تسهیلات عشایری گچساران آمار نگران کننده ای داریم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از نگرانی خود در بحث آمار تسهیلات عشایری شهرستان گچساران هم اظهار نگرانی کرد.

نیک‌مرام گفت: باوجود اینکه بانک های عامل آمادگی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را دارند اما متاسفانه شرایط طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری در گچساران نگران کننده است.

وی افزود: بیشترین پرداخت تسهیلات در طرح های " ریز " بوده که کارشناسان اعلام داشته اند که انحراف در این طرح ها بالا و احتمال رد آنها بیشتر از سایر طرح ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی خود برای پرداخت تسهیلات تا سقف 60 میلیارد ریال برای یک طرح اشتغالزایی روستایی و عشایری در شهرستان گچساران خبرداد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.