به گزارش ایرنا، سید محمد کاظم نظری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که دولت با چنین تخریب های بی سابقه توسط برخی رسانه ها و اشخاص مواجه شده و به هر بهانه ای مورد بی مهری قرار می گیرد ، ایرنا به عنوان رسانه مورد وثوق نظام و دولت باید اثرگذاری و مرجعیت خبری را به نحو مطلوب و مدیریت شده نمایش دهد.
وی فضای مسموم و پرالتهاب در کنار برخی نگاه های تخریب گرایانه به جای نقدهای منصفانه، مشفقانه و کارآمد در فضای رسانه ای کهگیلویه وبویراحمد با ساختار عشیره ای را یادآور شد و گفت: رسانه باید به جای نقد اشخاص انتقاد محتوایی و عملکردی از دستگاه ها را سرلوحه قرار دهند.
وی تاکید کرد: رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و تاثیرگذار نقش راهبری و هدایت گری مجموعه مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی را ایفا کنند و مدیران اجرایی باید از نقدهای آگاهانه و سازنده رسانه ها هم استقبال کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه های جمعی درپیشبرد اهداف وتوسعه همه جانبه کشور و این استان، گفت: ماموریت اصلی رسانه ها دراین زمینه فراتر از جریان های فکری و گروه بندی های حزبی، سیاسی و قبیله ای است.
وی تصریح کرد: برخی افراط و تفریط ها در حوزه های مختلف مانع پیشرفت و روند توسعه ای در جامعه و به ویژه این استان شده است.
نظری تاکید کرد: ایرنا می تواند به عنوان چشمان تیزبین جامعه و مرجع خبری علاوه بر ظرفیت سازی و جهت دهی و تنویر افکار عمومی با اعمال شیوه ها و راهبردهای نوین اطلاع رسانی در زمینه مسایل مختلف استان نقش موثر و حتی مستقیمی داشته باشد.
وی یادآور شد: رسانه ها به مثابه تیغ دو لبه ای هستند که هم می توانند با قلم شورآفرین خود امید و آگاهی بخشی مردم را بالا ببرند و سبب تحرک، پویایی و شکوفایی جامعه شوند وهم موجب رکود و مانع پیشرفت و توسعه شوند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ارزش و جایگاه رفیع خبرنگار و رسانه ها به ویژه در نظام اسلامی ، افزود: خبرنگار در وهله نخست باید قداست، ارزش و شان قلم را حفظ کند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به سابقه بیش از 83 ساله خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ایرنا می تواند به عنوان چشم تیزبین جامعه به صورت نظام مند ضمن بیان دستاوردها و عملکرد مثبت دولت از سیستم های اجرایی نیز نظارت و صیانت کند.
سید کرامت الله کریمی در آیین معارفه رئیس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه وبویراحمد افزود: خبرگزاری ایرنا حتی چشم نظارتی برای سلامت سایر حوزه های خبری و رسانه ای و خبرگزاری های درون و بیرون نظام نیز محسوب می شود.
وی جایگاه رفیع ایرنا در حوزه رسانه ای کشور را یادآور شد و گفت: ایرنا باید با توجه به وجود ظرفیت نیروهای کارآمد، حرفه ای و خلاق نقش راهبری، تاثیرگذاری و جهت دهی خود در حوزه اطلاع رسانی و تعادل بخشی در این حوزه را بیش از گذشته ایفا کند.
شاهین فرشاد مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی روز چهارشنبه برای معرفی رئیس جدید ایرنا مرکز کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر کرد.
سید فرشید تقی زاده به عنوان رئیس جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات ولی موسی نژاد سرپرست این خبرگزاری تجلیل شد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.