محمد علی غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالان اقتصادی حقیقی و حقوقی که در سال 96 فعالیت مالی و اقتصادی داشته اند برای ثبت اظهار نامه مالیاتی باید شماره اقتصادی دریافت کنند.
وی افزود: ثبت نام تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه www.tax.gov.ir برای ثبت اظهارنامه مالیاتی 96 الزامی است.
غفاری عنوان کرد: بدون داشتن شماره اقتصادی ثبت اظهارنامه مالیاتی ممکن نبوده و این امر مودیان مالی را دچار مشکل خواهد کرد.
مدیر کل اداره کل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ثبت نام در سیستم و تکمیل آن تا مرحله نهایی اخذ کد (45) ملزم به انجام اقدام های اداری است.
وی بیان کرد: باتوجه به محدودیت زمانی تسلیم اظهار نامه مالیاتی عملکرد 96، برای اشخاص حقیقی تا 31 خرداد سال جاری و برای اشخاص حقوقی تا 31 تیر سال جاری مهلت تعیین شده است.
غفاری توصیه کرد که مودیان از هم اکنون با مراجعه به واحدهای مالیاتی نسبت به ثبت نام و انجام مراحل تکمیلی اخذ کد 45 اقدام لازم را انجام دهند.
سامانه www.tax.gov.ir سازمان امور مالیاتی بستر سازخدمات دولت الکترونیک به مودیان است.
مدیر کل اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: فعالان اقتصادی که نسبت به ثبت اظهارنامه مالیاتی اقدام نکنند تا 30 درصد مالیات تعیینی جریمه خواهند شد که این امر ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی برای مودیان را برای استفاده از مزایای بخشودگی قوانین مالیاتی ضروری کرده است.
در سال 1396 حدود 820 میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های این استان از محل درآمد های مالیاتی و عوارض آلایندگی پرداخت شده است.
سال گذشته همچنین بیش از 21 هزار مودی مالیاتی اعم از حقیقی، حقوقی و املاک اظهار نامه مالیاتی از عملکرد مالی سال 95 ارائه دادند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.