هادی زارع پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون هفتم خرداد آغاز می شود و به مدت چهار روز نیز ادامه دارد.
وی افزود: این آزمون ساعت 9 صبح جمعه 11 خرداد 1397 در 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد و همزمان با سراسر کشور با حضور دانش آموزان پسر و دختر پایه نهم برگزار می ‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون به سامانه اینترنتی به نشانی azmoon.medu.ir مراجعه کنند.
زارع پور عنوان کرد: پس از چاپ کارت‌ ورود به جلسه آزمون باید داوطلبان اقدام به ثبت مهر از طریق مکان مشخص شده در سامانه کنند.
وی ابراز داشت: طبق تبصره یک ماده 11 دستورالعمل اجرایی مدارس نمونه دولتی گزینش دانش‌ آموزان در آزمون ورودی دبیرستان ‌های دوره دوم متوسطه در رشته‌ های نظری یا هنرستان‌ های فنی و حرفه ‌ای بر ‌اساس میانگین امتیاز کل آزمون ورودی و معدل کل پایه نهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50 درصد امتیاز کل آزمون ورودی و 50 درصد نیز معدل کل پایه نهم خواهد بود.
زارع پور اظهار داشت: شرط محاسبه 50 درصد معدل کل پایه نهم برای پذیرش دانش‌‌ آموزان در دبیرستان‌ های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه داشتن معدل کل حداقل 17 و کسب حداقل نمره 12 در تمامی عنوان ‌های دروس پایه نهم در خرداد سال تحصیلی 1397 - 1396 است.
وی افزود: محتوای این آزمون 2 دسته سئوال شامل استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است.
زارع پور بیان کرد: 20 درصد امتیاز آزمون مربوط به سئوال های استعداد تحلیلی و 80 درصد مابقی نیز مربوط به سئوال های استعداد تحصیلی خواهد بود.
وی عنوان کرد: سئوال های استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی به صورت چهار گزینه ‌ای طراحی می ‌شود.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.