محسن جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوایل سال 96، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنای شرقی به یک نفر متخلف برخورد می کنند که برخلاف قانون و مقررات محیط زیست یک راس کل وحشی شکار کرده بودند.
وی افزود: ماموران لاشه یک راس کل وحشی را از این متخلف کشف و ضبط کردند.
جعفری عنوان کرد: ماموران پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون، متخلف را به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از پیگیری های قضایی متخلف علاوه بر جریمه حقوقی 100میلیون ریالی ناشی از شکار کل به سه سال حبس تعزیری و 6ماه اقامت اجباری در شهرستان میناب و انتشار یک بار حکم در رسانه ملی محکوم شد.
شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان و در 50 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار،خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.