به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، فاینانسور خارجی مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد و نماینده شرکت UOPانگلستان به همراه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، شرکت مشاور پتروشیمی بویراحمد، امام جمعه مارگون، فرماندار بویراحمد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل آب منطقه ای استان و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی از سایت پتروشیمی دنابویراحمد بازدید کردند.

فاینانسور ایتالیایی پتروشیمی دنابویراحمد در این بازدید گفت: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد، پروژه ای است که از گاز طبیعی متانول تولید می کند و سپس این متانول تبدیل به محصولات پلی اتیلن و pp می شود.

فاینانسور ایتالیایی پروژه با بیان اینکه براساس اطلاعاتی که ما داریم، این منطقه ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: اینجا نزدیک به خطوط لوله نفت و گاز است و منابع آب نیز به آن نزدیک است و در مجموع شرایط لازم در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد مجتمع های پتروشیمی با توجه به پتانسیل های این استان وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از همکاری مسئولین محلی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا، تصریح کرد: مسئولین محلی تاکنون همکاری خوبی در رفع موانع پیش روی این پروژه داشته اند و امیدواریم که این همکاری ادامه داشته باشد تا پروژه به بهره برداری برسد.

این فاینانسور بیان کرد: میزان سرمایه گذاری این پروژه دو میلیارد دلار است که قرارداد نهایی با سرمایه گذار عقد شده است و ما وقتی وارد پروژه ای شدیم تا انتهای کار می مانیم و از سرمایه گذار حمایت می کنیم.

فاینانسور مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد با اشاره به اینکه این پتروشیمی با توجه به استفاده از گاز طبیعی و آخرین تکنولوژی روز دنیا هیچگونه آلودگی ندارد و با محیط زیست سازگار است، گفت: واحد متانول و MTO براساس تکنولوژی انگلستان، واحدهای زیردستی HD و PP، نیز تکنولوژی ژاپنی دارند که آخرین تکنولوژی روز در زمینه پتروشیمی ها با حداقل آلاینده های محیط زیستی هستند.

وی افزود: مشعل های مجتمع هیچگونه آلایندگی ای بیرون نخواهند داد و هیچ اثری روی محیط زیست ندارند.

وی با بیان اینکه میزان آب پتروشیمی نیز از 15 میلیون مترمکعب در سال با استفاده از نوع جدیدی از تکنولوژی به 5 میلیون مترمکعب کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این پتروشیمی یکی از سازگارترین پتروشیمی های دنیا با محیط زیست است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 929009
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.