به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز سه شنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: صادرات اقلام کشاورزی، صنعتی و معدنی این استان توسط سرمایه گذاران باید پس از فرآوری های لازم و در راستای سوددهی بیشتر برای استان انجام شود.
وی افزود: هیچ فرصتی برای فعالیت به سرمایه گذاران غیرواقعی در کهگیلویه و بویراحمد داده نشود زیرا برخی از آنها به دنبال سوء استفاده هایی از جمله در زمینه تملک زمین های واگذاری هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گاهی اوقات مشاهده شده عده ای از سرمایه گذاران بومی یا غیربومی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نمی کنند حال آنکه زمین و دیگر امکانات مورد نیاز در اختیار آنان قرار گرفته است.
گوهرگانی عنوان کرد: زمین های واگذاری به اینگونه سرمایه گذاران باید هر چه زودتر در کمیسیون ماده 33 کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شوند.
وی با اشاره به اینکه ادعای برخی از معارضان اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد غیرواقعی است، ابراز داشت: نباید به ادعای این افراد بها داده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به جرأت می توان ادعا کرد هیچ نقطه بدون معارض اجتماعی در استان یافت نمی شود، گفت: وجود معارضان اجتماعی جزو اصلی ترین موانع اجرای طرح های سرمایه گذاری توسط افراد بومی یا غیربومی در استان است.
گوهرگانی اظهار داشت: مهمترین مزایای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شامل اشتغالزایی، افزایش تولید، درآمدزایی و رونق اقتصادی است.
وی افزود: به همین منظور در زمینه صدور مجوزها، پاسخ به استعلام ها، اعطای تسهیلات، تأمین زمین و فراهم کردن زیرساخت های لازم همکاری و حمایت همه جانبه ای از سرمایه گذاران بومی و غیربومی کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: زمان صدور مجوزها و پاسخ به استعلام ها برای سرمایه گذاران کهگیلویه و بویراحمد طولانی، پیچیده و دشوار است که باید کاهش پیدا کند.
جبار کیانی پور اظهار داشت: این زمان در دیگر استان های کشور حدود یک هفته است اما در کهگیلویه و بویراحمد ماه ها طول می کشد.
وی افزود: برای هر کدام از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مدت زمان مشخصی در زمینه صدور مجوزها و پاسخ به استعلام ها تعیین شود.
کیانی پور بیان کرد: با وضعیت کنونی حاکم در کهگیلویه و بویراحمد برای صدور مجوزها و پاسخ به استعلام ها نباید منتظر رونق سرمایه گذاری در این استان بود.
وی عنوان کرد: تا زمانی که این روند در کهگیلویه و بویراحمد اصلاح نشود اقدام خاصی در زمینه سرمایه گذاری در استان انجام نخواهد شد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.