به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: مدتی است که برخی خرافات وپیش گویی های بی پایه ، غیرعلمی و غیرعقلی در زمینه بروز زلزله و یا آتشفشان در برخی مناطق استان فضای اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی این استان را تحت شعاع خود داده است.
وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به زدودن این گونه انحرافات که زمینه ساز بروز چالش های امنیتی شده با کمک نخبگان، صاحبنظران، اهل فرهنگ و رسانه ها اقدام کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره به شعار امسال و نقش فرهنگ سازی در این زمینه گفت: پیش شرط تحقق عینی و عملی شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی علاوه بر غیرت و عزم ملی نگاه مسئولانه و متعهدانه مدیران و تولید کنندگان را نیز می طلبد.
احمدی اظهار داشت: تحقق و تقویت این شعار محوری و خرید کالای ایرانی دارای رویکردی چند وجهی و به عوامل گوناگونی وابسته است.
وی تصریح کرد: این عوامل مهم خود نیز به گونه ای زنجیروار و بهم پیوسته یک هدف بلند را که تحقق و تقویت تولیدات داخلی و حمایت از کالای ایرانی است را دنبال می کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کمک های مردمی و نقش ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان نیز گفت: باید این کمک ها هدفمند ، قانونمند و بر اساس نیازسنجی درست و صحیح و البته با محوریت مردم باشد.
احمدی ادامه داد: سفرهای زیارتی مردم استان به عتبات و عالیات به ویژه آیین باشکوه پیاده روی اربعین حسینی نیز باید با هماهنگی و نظارت سازمان ها متولی از جمله حج و زیارت باشد تا زائران با مشکلات و چالش های امنیتی رو به رو نشوند.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد هماهنگی و انسجام و جلوگیری از موازی کاری ها در ساخت فیلم های کوتاه برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز تاکید کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: امسال و بر اساس تفاهم نامه وزارت ارشاد و سازمان امور سینمایی فیلم های کوتاه با موضوع و محوریت آسیب های اجتماعی در سراسر کشور ساخته خواهد شد.
رضا دهبانی پور افزود: پنج مورد از این فیلم ها سهم استان کهگیلویه وبویراحمد است که بر اساس اولویت ها و تصمیم شورای فرهنگ عمومی در زمینه آسیب های اجماعی ساخته خواهد شد.
دهبانی پور نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی را یادآور شد و گفت: تاثیرگذاری، کارآمدی و توانمندسازی این شورا با تاکید بر توانمندی و حضور فعالانه نخبگان و همچنین با کمک ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهادهای متولی قابل تحقق است.
وی یادآور شد: برای تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی، باید پژوهش‌های کاربردی انجام شود و در برنامه‌ها از ظرفیت‌های تمامی بخش‌ها اهالی فرهنگ و هنر، رسانه ها، دانشگاهیان، نخبگان، فرهنگیان، حوزه‌های علمیه، هنرمندان و شاعران استفاده شود.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.