هادی زارع پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده بیش از 100کلاس دوره انتقال سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با برگزاری آزمون به اموزش دهندگان واگذار می شود.
وی بیان کرد: این آزمون با هدف تعیین سطح آموزش دهندگان سوادآموزی و ایجاد روش عادلانه در توزیع کلاسها از سوی اداره کل آموزش وپرورش استان و به صورت همزمان تا نیمه اول مرداد برگزار می شود.
زارع پور تصریح کرد: نام نویسی از سوادآموزان از تیرماه و دوره انتقال و تحکیم از شهریورماه آغاز می شود.
وی اضافه کرد: آموزش دهندگانی می توانند در فعالیت های سوادآموزی مشارکت کنند که در آزمون توانمند سازی جهاد دانشگاهی نمره قبولی کسب کرده باشند.
مدیر کل آموزش ‌و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی در سال گذشته در استان چهار هزار و 600 نفر بود.
زارع پور افزود: از این تعداد 2 هزار 500 نفر در دوره سواد آموزی، یک هزار و 100 نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز مربوط به دوره تحکیم سواد بوده است.
وی تصریح کرد: 97درصد از تعهد سال گذشته زیرپوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین نرخ باسوادی در استان در جمعیت 10 تا 49 با 2 درصد کمتر از میانگین کشوری یعنی حدود 92.7 درصد است.
زارع پور افزود: میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف سوادآموزی در استان (10 تا 49 سال) بین زنان حدود 89.4 و در مردان نیز 91.6 درصد است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار و 52 نفر اعلام شده که 49.3 درصد این جمعیت زنان و مابقی مرد هستند.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.