به گزارش ایرنا، سرانه تولید زباله در کشور 860 گرم برای هر نفر است که این میزان برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم هست.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید زباله تر (تجزیه پذیر) در مناطق مختلف استان از تولید زباله خشک بیشتر است و در فصل تابستان به دلیل افزایش شمار مسافران و گردشگران این میزان تا 1.5 کیلوگرم افزایش می‌یابد.
محسن جعفری‌نژاد بسطامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهارداشت: مهمترین اولیت محیط زیست استان مدیریت پسماند خواهد بود.
وی بیان کرد: با اجرای مدیریت پسماند طرح تفکیک زباله برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی از در منازل آغاز خواهد شد.
جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند نقش بسزایی در آگاهی بخشی به قشرهای مختلف مردم استان در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست ایفا کنند و انتظار می‌رود بیش از پیش در این راستا بکوشند.
وی با انتقاد از برخی اصناف یاسوج که زباله‌های خود را در خیابان‌ها و جدول‌های این شهر رها می‌کنند، ابراز داشت: صیانت از محیط زیست و حفظ زیبایی‌های خدادادی پایتخت طبیعت ایران یک وظیفه همگانی است.
جعفری نژاد بسطامی افزود:شهر یاسوج با وجود داشتن مواهب طبیعی و زیبایی‌های خدادادی متعدد وضعیت نامطلوبی در زمینه دفن زباله دارد که چنین امری زیبایی‌های آن را دچار خدشه کرده است.
کهگیلویه وبویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان و 17 شهر است.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.