معاون‌سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از طولانی شدن انتقال پیکرهای جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج، گفت: ما نیز از طولانی شدن انتقال پیکرهای این سانحه نگران هستیم و قبول داریم که روند انتقال پیکرها فرسایشی شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج سید محمدکاظم نظری در نشست خبری در پاسخ به این سئوال ایلنا که نگرانی‌های خانواده‌های جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج رو به افزایش بوده و در حال تبدیل شدن به یک مسئله امنیتی است، اظهار داشت: ما نیز قبول داریم که انتقال پیکرها طولانی شده و نگران این طولانی شدن هستیم اگرچه تلاش‌ها همچنان برای انتقال پیکرها ادامه دارد.

وی گفت: هیچ‌گونه آثاری از 6 پیکر سانحه هواپیمایی یاسوج پیدا نشده که امیدواریم بتوانیم با تلاش‌هایی که اکنون در حال انجام است بخشی از پیکرها و بقایای این اجساد ناپیدا را به پایین انتقال دهیم. 

وی با بیان اینکه برای انتقال پیکرهای مسافران سانحه هوایی یاسوج تمامی تلاش‌ها توسط دولت و دستگاه قضایی انجام گرفته است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از سراسر کشور نیروهای امدادی خود را به ارتفاعات دنا اعزام و اکنون آن را مدیریت می‌کند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال دیگری که شنیده می‌شود تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در برخی از حوزه‌های انتخابیه این استان شروع شده است هم خاطرنشان کرد: هیچ کاندیدایی حق تبلیغات زود هنگام نداشته و البته دستگاه‌های نظارتی وزارت کشور و شورای نگهبان نیز تذکراتی را به برخی از کاندیداهای احتمالی داده‌اند. 

نظری گفت: از کسانی که قصد کاندیداتوری در حوزه‌های انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد را دارند، می‌خواهیم فضا را انتخاباتی نکنند و بگذارند در هفت ماه مانده به انتخابات فعالیت‌های خود را شروع کنند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضا بهره‌برداری از برخی پروژه‌های عمرانی نیز تحت تاثیر فضای انتخاباتی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: وزارت کشور برای این موضوع هم تدابیر ویژه‌ای اندیشیده و می‌اندیشد.

معاون سیاسی و امنیتی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد در ادامه مهم‌ترین چالش‌های جدی در این استان را چالش کمبود آب و همچنین بیکاری عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه چالش جدی ما که به سمت امنیتی پیش می‌رود چالش آب است و باید به صورت جدی به آن پرداخت زیرا که منجر به دعوای طایفه‌ای شده و همچنین سبب برخی نارضایتی‌ها در حوزه کشت و کار می‌‌شود. 

نظری از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست برای رفع این چالش‌ها با دولت همکاری بیشتری از خود نشان دهند. 

وی در ادامه تاکید کرد که زلزله‌هایی که در چند هفته اخیر سبب شایعاتی در شهرهای این استان شده به اندازه‌ای نبوده که نگرانی‌های این‌چنینی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: امکان اینکه صدهزار چادر به مردم بدهیم تا آنان در چادرها سکونت کنند، وجود ندارد.

معاون‌سیاسی و امنیتی استان‌های‌کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این‌سئوال که وضعیت آسیب‌های‌اجتماعی را در این استان چگونه ارزیابی می‌کنید، یادآور شد: در بخش اعتیاد از متوسط کشوری بهتر هستیم اما شیوع و بروز آن نیز زیاد است.

نظری‌گفت: در بحث خودکشی‌ها معضلات ما در این استان جدی است و این بحث را اولویت‌کار خود قرار داده‌ایم. 

وی بدون اشاره به آمار زنان معتاد در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار داشت: مراکز ویژه درمانی زنان معتاد در این استان وجود دارد و البته سازمان‌های بهزیستی، شهرداری، استانداری و نیروی انتظامی مسئولیت شناسایی و کمک به کودکان کار را برعهده دارند. 

معاون سیاسی و امنیتی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص یک میلیارد تومان به سازمان فنی و حرفه‌ای این استان برای اشتغالزایی زنان بی‌سرپرست حاشیه شهرهای این استان خبر داد و گفت: دولت برای اولین بار برای اشتغال زنان بی‌سرپرست حاشیه شهرها این اعتبار را تخصیص داده است.

نظری بحث طایفه‌گرایی را از آسیب‌های جدی این استان برشمرد و گفت: اگرچه بحث طایفه‌گرایی محاسن و معایبی را دارد اما در استان ما معایب آن بیشتر از محاسن آن است. 

وی افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم ایشان در بحث مقابله با قومیت‌گرایی خوب عمل کرده و با برخی از مدیران طایفه‌گرا نیز برخورد کرده است. 

وی تاکید کرد که برخورد با مدیران طایفه‌گرا در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت اگرچه نیازمند همراهی و همکاری مردم هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که آیا تغییر مدیریت‌ها در این استان ادامه دارد یا خیر؟ تصریح کرد: تغییر مدیریت‌ها در استان در حال انجام بوده ولی به دنبال عزل اتوبوسی مدیران نیستیم.

نظری گفت: ‌استاندار استان به مدیران فرصت می‌دهد تا مدیران خودشان را نشان دهند و معتقد است که حرمت مدیران باید حفظ شود. البته در سطح فرمانداران و بخشداران تغییراتی را در آینده خواهیم داشت؛ اگرچه این تغییرات با عجله نخواهد بود. 

وی از پرداخت 700 میلیون تومان به تشکل‌های غیردولتی که فعالیت مرتبط با آسیب‌های اجتماعی بر استان کهگیلویه و بویراحمد کرده‌اند خبر داد و اظهار داشت: همکاری با تشکل‌های غیردولتی در سال جاری دوچندان‌ می‌شود. 

معاون سیاسی و امنیتی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به جهات متعدد استان کمتر توسعه‌یافته‌ای است و اگر دچار مسائل حاشیه‌ای شویم فاصله ما با استان‌های توسعه‌یافته‌تر بیشتر خواهد شد. 

نظری نقش اصحاب رسانه و نخبگان در کاهش التهابات و فاصله گرفتن از مسائل حاشیه‌ای را نقشی تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: نیازمند همراهی همیشگی نخبگان و اصحاب رسانه در موضوعات مختلف هستیم.

وی گفت: ناامید کردن مردم به نفع نظام نخواهد بود و مردم باید به این نظام امیدوار باشند که می‌طلبد تشکل‌های غیردولتی با اجرای برنامه‌های نشاط‌آور امید را به مردم انتقال دهند.

مسئول ارشد سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه شفاف‌سازی مناقصات و مزایده‌ها را در این استان ضروری خواند و از نظارت مستمر سازمان‌های نظارتی بر نحوه برگزاری مناقصات و مزایده‌ها نیز سخن گفت.

نظری از احزاب خواست که برای توسعه استان و ایجاد فضاهای نشاط و امیدواری مشارکت بیشتری با حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.