معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به مهم‌ترین تهدیدات تنوع زیستی شامل تخریب جنگل‌ها و مراتع، بیابان‌زایی و آلودگی آب، خاک و هوا، اظهارداشت: همه این تهدیدها محصول بی‌تدبیری بشر در بهره‌برداری غیر اصولی از طبیعت است.

به گزارش ایلنا از یاسوج،حمید ظهرابی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصول و ملاحظات زیست محیطی در ایران چندان رعایت نمی‌شود و باید برای احیای عرصه‌های تخریب شده در ایران تلاش کرد.

وی با اشاره به کمبود آب در کشور، خاطرنشان کرد: این بحران ناشی از پرورش صنایعی است که بدون کار کارشناسی رشد کردند و بیشترین آسیب را نیز به حوزه محیط زیست وارد کرده است، لذا باید پروژه‌هایی تعریف شود که تناسب مناسبی با محیط زیست داشته باشد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور افزود: سازمان محیط زیست کشور برای رفع مشکلات کنونی سیاست توسعه پایدار صیانت از عرصه‌های زیست محیطی را در برنامه دارد.

 برای احیاء تالاب ها برنامه داریم

ظهرابی با اشاره به خشک شدن بسیاری از تالاب‌های کشور در نتیجه خشکسالی‌های اخیر افزود: برای احیاء تالاب‌ها برنامه داریم که از ظرفیت مردم برای این برنامه استفاده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره کرد و گفت: این استان به لحاظ محیط زیست و طبیعت باارزش است و می‌تواند در آینده کشور تاثیرگذار باشد.

 میزان تنوع گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از قاره اروپا است

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به وجود 2 هزار گونه گیاهی شناسایی شده در دنا، ادامه داد: این میزان تنوع گیاهی بیشتر از قاره اروپا است.

ظهرابی گفت: کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین استان کشور در تنوع زیستی است و ۱۳ درصد مساحت استان تحت حفاظت محیط زیست بوده که باید این میزان افزایش یابد.

این مسئول کشوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تامین آب استان با ارزشی است  و ۱۰ درصد آب کشور در این استان است که باید مشارکت مردم برای حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی جدی گرفته شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور افزود: مدیریت پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع مهمی بوده که برای این امر مهم مکان مناسبی در استان در نظر گرفته شود که یکی از راهکارها در این خصوص تفکیک زباله از مبدا و همچنین توجه به مقوله بازیافت است

به گزارش ایلنا از یاسوج،در پایان این آئین  سید اسدالله هاشمی مدیرکل پیشین محیط زیست استان جای خود را به محسن جعفری‌نژاد بسطامی داد.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.