اورنگ عیلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت سوله بحران، راه اندازی یک بیمارستان صحرایی 50 تختی،سردخانه سیار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از نیازهای امدادرسانی در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با قدردانی از همکاری ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال بختیاری برای راه اندازی بیمارستان صحرایی در یاسوج پس از زلزله روزهای اخیر بیان کرد: برای سرعت بخشی در امدادرسانی ایجاد چنین زیرساخت هایی از نیازهای ضروری است که باید به آن توجه جدی شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از شهروندان یاسوجی در هنگام خروج از منزل دچار آسیب دیدگی مهره کمر و فلج شده بیان کرد: آموزش پناه گیری در منزل به جای خروج شتابزده از اقدام هایی است که به کاهش خسارت های زلزله کمک می کند.

43 زمین لرزه از روز 12 اردیبشهت سال جاری تاکنون در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا رخ داده است.
بر اثر وقوع زمین لرزه ها 280 نفر مصدوم شدند.
از مجموع 43 زمین لرزه رخ داده در این مدت یک مورد بالای 5ریشتر ، سه مورد بین چهار تا 5 ریشتر، سه مورد بین سه تا چهار و مابقی نیز کمتر از سه ریشتر بوده اند.
عیلامی با اشاره به اینکه 20 طرح بهداتش و درمانی کهگیلویه و بویراحمد همزمان با هفته سلامت بهره برداری شد و 35 طرح زیرساخت های بهداشتی و درمانی این استان در نیمه نخست امسال بهره برداری می شود بیان کرد: تلاش های گسترده برای بهبود شاخص های سلامت در این استان شده است.
وی بیان کرد: بیمارستان 287تختی یاسوج، بیمارستان 32 تختی باشت و کلینیک یاسوج از جمله طرح هایی است که در نیمه اول امسال بهره برداری خواهد شد.
عیلامی همچنین از کمک 50 میلیارد ریال خیران به بخش سلامت کهگیلویه و بویراحمد در چهار ساله گذشته خبر داد.
وی با یادآوری برگزاری آزمون استخدام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در روز جمعه 21 اردیبهشت امسال گفت: نتایج چند برابر این آزمون تا پایان اردیبهشت اعلام می شود.
عیلامی بیان کرد: در این آزمون بیش از سه هزار و 600 نفر شرکت کردند که 180 نفر پذیرفته خواهند شد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.