به گزارش ایرنا، حمید ظهرابی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تهدیدهای زیست محیطی کنونی در کشور از قبیل تخریب جنگل ها و مراتع، بیابان زایی، آلودگی آب، فرسایش خاک، ریزگردها و خشک شدن تالاب ها نتیجه بی تدبیری افراد در بهره برداری از طبیعت است.
وی افزود: بهره برداری اصولی از طبیعت و محیط زیست عاملی مهم برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و توسعه اقتصادی در کشور است.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: تلاش هر چه بیشتر برای احیای عرصه های زیست محیطی تخریب شده در ایران ضروری بوده و نیازمند مشارکت همه جانبه بخش های مختلف است.
ظهرابی عنوان کرد: یکی از سیاست ها و اولویت های مهم کاری سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای صیانت بهتر از عرصه های زیست محیطی ایران توسعه روزافزون میزان مشارکت مردم است.
وی مشکل کم آبی و بروز پدیده خشکسالی در کشور را یادآور شد و ابراز داشت: آب باید در آن دسته از صنایع مصرف شود که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده کمترین هدر رفت را نیز داشته باشد.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برنامه های مهمی توسط این سازمان برای احیای تالاب های خشک شده ایران در حال اجراست.
ظهرابی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ عرصه های زیست محیطی، طبیعت و منابع طبیعی جزو استان های باارزش کشور است.
وی افزود: وجود 2 هزار گونه گیاهی شناسایی شده در کوه دنا از نمونه های بارز غنی بودن عرصه های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: ظرفیت چشمگیر طبیعت گردی یا گردشگری طبیعت کهگیلویه و بویراحمد باید بیش از پیش معرفی و تقویت شود زیرا می تواند کمک بسزایی به توسعه اقتصادی این استان کند.
ظهرابی عنوان کرد: مدیریت پسماند در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته شود و از جمله راهکارهای مهم در این راستا نیز تفکیک زباله از مبدأ و توجه بیشتر به مقوله بازیافت در استان است.
وی ابراز داشت: معیشت و رفاه محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد و وضعیت امکانات و تجهیزات محیط بانی در این استان ارتقا داده شود.
ظهرابی گفت: با توجه به اینکه صیانت از عرصه های زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد ممکن است گاهی اوقات با منافع برخی افراد و گروه ها ناسازگار باشد باید مسئولان و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز بیش از پیش قانون مدار باشند.
«محسن جعفری نژاد بسطامی» در این آیین به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات «سید اسدالله هاشمی» مدیرکل پیشین تجلیل شد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.