به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با توجه به تنوع گیاهی و جانوری این استان باید سرمایه گذاری مناسب انجام و آموزش های لازم نیز در زمینه مسائل زیست محیطی به قشرهای مختلف مردم استان ارائه شود.
وی افزود: تحقق این امور مهم سبب کاهش روزافزون مشکلات زیست محیطی از جمله ریزگردها در کهگیلویه و بویراحمد و استان های همجوار آن به ویژه خوزستان می شود.
فیلی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با کمبود اعتبار، امکانات و تجهیزات مواجه است.
وی عنوان کرد: این در حالی است که مسئولان و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای صیانت از عرصه های زیست محیطی استان با تمامی وجود تلاش کرده و دغدغه و تعصب خاصی دارند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رویکرد صیانت از عرصه های زیست محیطی در استان باید مردمی و اجتماعی شود زیرا در این صورت اثرگذارتر خواهد بود.
الماس گشتاسبی اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تقویت بیش از پیش زیرساختی، امکاناتی و تجهیزاتی است.
وی افزود: انتظار می رود که متولیان امر و مسئولان کشوری هر چه زودتر اقدام های لازم را در این زمینه انجام دهند.
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کمبود آب یکی از بحران های مهم زیست محیطی کشور و این استان در شرایط کنونی است.
محسن جعفری نژاد بسطامی اظهار داشت: یکی از مسائل زیست محیطی اولویت دار در کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتر به مدیریت پسماندهاست.
وی افزود: در این زمینه باید اهمیت و ضرورت موضوع تفکیک زباله از مبدأ بیش از پیش برای مردم کهگیلویه و بویراحمد تبیین شود.
جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: بدون مشارکت و همکاری مردم کهگیلویه و بویراحمد نمی توان در زمینه مدیریت پسماندها و تفکیک زباله از مبدأ در استان موفق بود.
وی عنوان کرد: مبارزه با زمین خواری با جدیت هر چه بیشتر در کهگیلویه و بویراحمد دنبال می شود و انتظار می رود که رسانه ها و تشکل های مردم نهاد استان نیز تعامل لازم را در این راستا داشته باشند.
«محسن جعفری نژاد بسطامی» در این آیین به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات «سید اسدالله هاشمی» مدیرکل پیشین تجلیل شد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.