محمود باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر یک از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد سالیانه 48 متر مربع محصول تولید می کنند.
وی اظهار داشت: در صورتی که تمام هنرمندان اقدام به تولید کنند، شرایط خوبی برای ارزآوری و اشتغالزایی در این بخش فراهم است.
باقری تصریح کرد:پرداخت تسهیلات برای ورود هنرمندان به عرصه تولید، افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی با استفاده از الگوسازی واحد، بازاریابی و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی از برنامه های امسال در حوزه صنایع دستی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اشتغال این استان شهرداران شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت و سی سخت موظف شدند زمین های مورد نیاز بازارچه های صنایع دستی را تا ابتدای تابستان امسال در ورودی شهرها تامین کنند.
وی بیان کرد: پس از راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در این چهار شهر شهرهای کوچک نیز در اولویت بعدی ایجاد این مراکز هستند.
باقری ابراز داشت: الگوسازی برای رشته های مختلف صنایع دستی با هدف وحدت رویه ازدیگر برنامه های امسال است که می تواند به رونق صنایع دستی در این استان کمک کند.
وی بازاریابی و صادرات در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری کارگاه های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را از دیگر برنامه های در دست اقدام ذکر کرد و گفت: تحقق این امر کمک بزرگی به رونق صنایع دستی می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:تعداد کارگاه های صنایع دستی این استان نسبت به سال 1392 بیش از 14 برابر افزایش یافته است.
باقری اظهار داشت: تعداد کارگاههای صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد که در سال 1392 هفت مورد بود در پایان سال 1396 به 100 کارگاه افزایش یافت.
وی اظهار داشت: 36 کارگاه صنایغ دستی در سال 1396 در این استان دایر شد.
باقری تصریح کرد: هر یک از این کارگاه ها بین 2 تا پنج فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزا، آموزش های به بافی و ایجاد کارگاه های رنگرزی از جمله حمایت های میراث فرهنگی برای افزایش صنایع دستی است.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:214میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر به اجرای طرج های صنعتی این استان اختصاص یافته است.
باقری اظهار داشت: 117میلیارد ریال از این میزان برای طرح های مختلف کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده است.
وی از تصویب 42 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های گردشگری این استان در شورای فنی اشتغال و معرفی به بانک های عامل خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با سود 6درصد و با سه سال دوره تنفس به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
باقری سقف پرداخت این تسهیلات را 60 میلیارد ریال برآورد کرد.
جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سورن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.