علی محمد احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد بیمارستان 40 تختخوابی صحرایی، سوله زمان بحران، تقویت امداد هوایی و تکمیل پل‌های سوم و چهارم بشار برای کاهش ترافیک از زیرساخت‌های مورد نیاز مدیریت بهینه بحران در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: طرح پل سوم بشار یاسوج که برای مدیریت زمان بحران و کاهش بار ترافیکی یک نیاز اساسی است در نیمه نخست امسال بهره برداری می‌شود.
احمدی روند اجرای پل چهارم بشار را مطلوب ارزیابی کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: راه اندازی بیمارستان صحرایی از اولویت‌های مهم مسئولان برای مدیریت زمان بحران در این استان است.
احمدی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان 2 شب گذشته برای آرامش بیشتر در پارک‌ها اسکان یافتند گفت: باید برای تجهیز این مکان‌ها به سرویس‌های بهداشتی چاره اندیشی اساسی شود.
وی با اشاره به اینکه زلزله 12 اردیبهشت امسال بین 700 تا 800 میلیارد ریال برآورد اولیه شده است گفت: خسارت‌های هر دو زلزله جمع بندی کارشناسی و به وزارت کشور تحویل داده خواهد شد.
احمدی ابراز داشت: مسئولان بلند پایه کشوری پیگیر مشکلات مردم مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و پس از روند قانونی برای پرداخت تسهیلات بلاعوض و بلند مدت به ویژه در نوسازی واحدهای مسکونی تصمیم گیری خواهد شد.
استاندار ادامه داد: کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله نیازمند آموزش‌های عمومی مردم، واکنش سریع مسئولان و وجود تجهیزات مناسب است.
احمدی با اشاره به اینکه بیش از 99 درصد مجروحان زلزله بامداد دوشنبه در یاسوج به دلیل خروج نامناسب از واحد مسکونی مصدوم شده اند است اظهار داشت: پناه اصولی در منزل به جای شتاب زدگی در خروج موضوعی است که مردم باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: آموزش مهارت‌های حین وقوع زلزله نیاز ضروری است.
زلزله‌ای با شدت 4.8 ریشتر یاسوج، چیتا و سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
این زمین لرزه 26 دقیقه بامداد دوشنبه و در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد.
براساس آخرین آمار این زلزله بیش از 100 زخمی برجا گذاشت.
وی گفت: خسارت‌های زلزله‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد در سه بخش واحدهای مسکونی، ساختمان‌های اداری و زیرساخت‌های زندگی مردم شناسایی شده است.
وی از تلاش نیروهای خدمات رسان و ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در زلزله‌های اخیر این استان قدردانی کرد.
پنج زمین ‌لرزه 2.5 تا 5.2 ریشتری از صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت تا بامداد دوشنبه 17 اردیبهشت امسال شهرهای یاسوج، سی سخت و چیتاب کهگیلویه و بویراحمد و کُمه استان اصفهان را لرزانده است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.