سرگرد روح الله شهبازی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شایعه پراکنی در مواقع بحرانی از جمله بروز زلزله سبب تشویش اذهان عمومی می شود.
وی افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد از جمله در 2 شهرستان بویراحمد و دنا به هیچ گونه شایعه ای در زمینه زلزله یاسوج توجه نکنند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک بازار شایعات در این استان به دلیل مراجعه گسترده مردم به فضای مجازی برای دریافت خبرها داغ تر شده است.
سرگرد شهبازی پور عنوان کرد: گستردگی فضای مجازی و امکان اظهارنظر افراد مختلف با هر میزان از آگاهی سبب شده که کنترل شایعات در مورد زلزله یاسوج تا حدی دشوار شود.
وی ابراز داشت: کاربران شبکه های اجتماعی بیشترین سهم را در مدیریت فضای مجازی دارند و باید در برخورد با خبرها به نحو عقلانی تری رفتار کنند.
سرگرد شهبازی پور گفت: کدهای موجود در خبرها که صحت و سقم آنها را نشان می دهد توسط کاربران شبکه های اجتماعی شناسایی شود.
وی اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از جمله در شهرستان های بویراحمد و دنا اخبار صحیح را از طریق رسانه های ارتباط جمعی معتبر پیگیری کرده و به خبرهایی که از قول منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند.
هفت زمین ‌لرزه 2.5 تا 5.2 ریشتری از صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت تا حدود ساعت 12 ظهر پنجشنبه 20 اردیبهشت امسال شهرهای یاسوج، سی سخت و چیتاب کهگیلویه و بویراحمد و کُمه استان اصفهان را لرزانده است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.