علی محمد علیمردانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:52 کیلومتر جاده چهار خطه،61کیلومتر راه اصلی و 206 کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در این مدت ساخته شد.
به گفته وی ساخت چهار پل 20 متری و 152 پل 6 متری از دیگر خدمات راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه راه های ارتباطی در یک ساله گذشته بوده است.
علی مردانی همچنین از در دست ساخت بودن 350 کیلومتری راه ارتباطی در این استان خبر داد.
وی اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزاد راه اصفهان شیراز را از برنامه های جدی توسعه راه های ارتباطی در سال جاری ذکر کرد و گفت: مطالعات امکان سنجی این طرح انجام شده است.
علی مردانی گفت: این طرح به طول 60 کیلومتر با هشت تا 10 هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مجوز اجرای این طرح گرفته شده و برای تامین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.
علی مردانی بیان کرد: براساس برنامه ریزی قرار است این طرح با مشارکت دولت و بخش خصوصی انجام شود که 2 سرمایه گذار متقاضی اجرای آن هستند.
وی در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری گچساران باساخت جاده آبریگون، دیل، چرام و اتصال آن به راه ارتباطی پاتاوه دهدشت به بزرگراه متصل خواهد شد.
علی مردانی بیان کرد: مرحله نخست جاده ارتباطی آبریگون به روستای دیل تابستان امسال بهره برداری خواهد شد.
وی از تصویب یکهزار و 570 میلیارد ریال اعتبار برای احداث تونل در جاده دیل خبر داد.
علی مردانی گفت: تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت، جاده گچساران باباکلان و تکمیل سه بیمارستان در دست ساخت در شهرهای یاسوج گچساران و باشت از اولویت های امسال راه و شهرسازی این استان است.
سالیانه 20 میلیون تردد در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود.
6 هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر اصلی و یک هزار و 238 کیلومتر فرعی است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.