به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست شورای معادن کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: برخی از سرمایه گذاران حوزه معادن این استان منافع شخصی، قومی و طایفه ای را به مسائل توسعه ای استان ترجیح می دهند که اقدامی ناپسند است.
وی افزود: گاهی اوقات نیز عده ای از سرمایه گذاران حوزه های مختلف اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد از جمله معادن بیان می کنند که باید دولت تمامی مسائل و مشکلات آنان را برطرف کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت لازم در حوزه معادن این استان به کار گرفته شوند.
احمدی عنوان کرد: پروانه بهره برداری آن دسته از معادن کهگیلویه و بویراحمد که در مهلت مقرر پنج ساله راه اندازی نشده اند هر چه سریعتر لغو و به متقاضیان دیگری داده شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 70 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد 45 مورد فعال، 20 مورد غیرفعال و پنج مورد نیز در حال تجهیز است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: عمده معادن کهگیلویه و بویراحمد شامل سیمان، شن، ماسه، فسفات، بوکسیت و سلستین است.
وی افزود: میانگین عیار معادن کهگیلویه و بویراحمد از یک تا حدود 99 درصد است.
دیودیده بیان کرد: میزان ذخیره معادن کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیارد و 500 میلیون تُن و میزان استخراج سالانه آنها نیز حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن است.
وی عنوان کرد: فعالان حوزه معادن کهگیلویه و بویراحمد 795 نفر و مهمترین مشکلات این حوزه نیز بالا بودن هزینه های استخراج، فرسودگی تجهیزات و به روز نبودن روش های اکتشاف است.
در این نشست فرصت یک تا 2 ساله به چهار معدن کهگیلویه و بویراحمد برای تأمین زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز داده شد و 2 معدن استان نیز به دلایل مختلف از جمله راه اندازی نشدن در موعد مقرر و پرداخت نکردن حقوق دولتی سلب صلاحیت شدند و اجازه فعالیت ندارند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.