به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سهم این استان از تسهیلات برای طرح های فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری در بخش های مشاغل خانگی، طرح های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری 2 هزار و 140 میلیارد ریال است.
وی افزود: یکی از مشکلات عمده در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری ارائه وثیقه بوده است.
گوهرگانی بیان کرد: ضروری است که دستگاه های اجرایی از ابتدای روند کار، مشاوره و راهنمایی های لازم را در مورد وثیقه به متقاضیان ارائه دهند.
وی عنوان کرد: برای سرعت بخشیدن به فرآیند اشتغال و رفع موانع تولید، هر دستگاه با وزارتخانه مربوطه و هر بانک با بانک مرکزی خود مشکلات را مطرح و نسبت به رفع آن ها اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دستگاه های اجرایی متولی در حوزه اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی عشایری و روستایی با تفکیک عملکرد هر بانک در هر شهرستان به لحاظ تعداد طرح های مصوب، معرفی، عقد قرارداد، پرداختی و یا رد شده را با بیان علت در قالب فرمتی مشخص هر هفته به حوزه اقتصادی استانداری گزارش دهند.
وی تصریح کرد: طرح هایی که در جلسات مصوب شده و به بانک ها معرفی می شوند، باید ظرف مدت 2 هفته از سوی بانک نتیجه نهایی آن ها به متقاضی اعلام تا چنانچه مواردی نقص دارد از سوی دستگاه مربوطه و متقاضی رفع شود.
گوهرگانی گفت: برای جلوگیری از انحراف تسهیلات، نظارت و بازرسی ها و حساسیت در پرداخت ها بیشتر شود.
وی افزود: این تسهیلات باید در اختیار متقاضیان جویای کار و تولید پایدار قرار گیرد.
سال 1396 تعداد ۱۷۰ طرح با ۵۹۶ میلیارد ریال و یک هزار و 549 نفر اشتغالزایی از محل تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری به بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.