ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدابیر لازم برای حفاظت از گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی پرورش قارچ در برابر بادهای شدید بکار گرفته شود.
وی اظهار کرد: از پمپاژها و سیل بندهای کنار رودخانه با توجه به امکان طغیان رودخانه‌ها محافظت شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری تداوم رطوبت هوا و احتمال بیماری‌های قارچی ابراز داشت: کشاورزان برای پیشگیری با مشاوران جهاد کشاورزی مشاوره کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش باران، گردوخاک و وزش باد در این استان تا بامداد یکشنبه نهم اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود.
بهره‌مند اظهار داشت: در ساعات پایانی امروز بارش باران در مناطق گرمسیری و سردسیری شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: افزایش دما و احتمال تگرگ از دیگر پدیده‌های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در چند روز آینده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سی سخت با 7.4 و شهر دوگنبدان با 29.2 درجه سانتیگراد سردترین و گرم‌ترین نقاط این استان در 24 ساعت گذشته بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارندگی در این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 106 میلیمتر کاهش یافته است.
سال آبی یا زراعی در ایران از ابتدای پائیز شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.
وی افزود: میانگین بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 251 میلیمتر بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 357 میلیمتر ثبت شده بود.
وی تصریح کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری در سی سخت 375.9، یاسوج 325، لیکک 262، دهدشت 246/6، دوگنبدان 149/8 و امامزاده جعفر 147.8 میلیمتر بوده است.
براساس آخرین آمار میانگین بلند مدت بارندگی در یاسوج 804.2، سی سخت 686.6، دوگنبدان 430.2، دهدشت 491.4، لیکک 358.9 و امامزاده جعفر 423.7 میلیمتر است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.