عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری گچساران افزود: بیش از یکهزارو 40 میلیارد ریال، سال مالی 97-96 از محل اعتبار 2 درصد نفت به این شهرستان اختصاص یافت که93درصد از این میزان اعتبارات تاکنون جذب شده است.
وی میزان اعتبارات 2 درصد نفت سال 95 این شهرستان را 370 میلیارد ذکر کرد و گفت: 70 درصد از این میزان اعتبار جذب شد.
رحیمی اظهار داشت: بیش از یکهزارو 560 میلیارد ریال، سال مالی 97-96 از محل 2 درصد نفت، استانی، توازن، حوادث و ماده 94 به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در سال 96 به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافته که از این میزان تاکنون39درصد تخصیص داده شده است.
وی اظهار داشت: 30 درصد از اعتبارات توازن، 34 درصد اعتبارات حوادث و 54 درصد از اعتبارات مالیات برارزش افزوده این شهرستان جذب شده است.
رحیمی ابراز کرد:360 طرح در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در این شهرستان در دست اجراست.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای این شهرستان رضایت بخش است، گفت: تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های مهم کاری مسئولان شهرستانی در سال جاری است.
رحیمی گفت: مسئولان اجرایی این شهرستان برای هماهنگی بیشتر و کوتاه کردن زمان تبادل موافقت نامه ها و سرعت در اجرای طرح های عمرانی این شهرستان تمام مستندات و مدارک مربوط به طرح های پیشنهادی خود را شامل طرح توجیهی، برآورد اولیه، تملک زمین و مجوزهای قانونی و مشاور را آماده کنند.
وی تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی این شهرستان در خصوص تخصیص اعتبارات و دریافت اعتبارات سهمیه شهرستان پیگیری های لازم را انجام دهند.
رحیمی تصریح کرد: در صورت تأمین و جذب کامل اعتبارات عمرانی مصوب، بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه تمام گچساران تکمیل خواهد شد.
فرماندار گچساران گفت: بر اساس دستورالعمل جدید هیچ نهاد و ارگانی بدون اجازه کتبی حق واگذاری اراضی ملی به متقاضیان را ندارد.
وی از واگذاری غیر قانونی اراضی ملی به برخی افراد سودجو و فرصت طلب در سال های گذشته در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: در صورت مشاهده موارد مشابه بطور قطع با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.
رحیمی در ادامه ابراز کرد: نهادهای دولتی این شهرستان حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
ارائه گزارش ماهانه از طرح های عمرانی، جذب نیرو در ادارات با اطلاع رسانی به عموم مردم و برگزاری آزمون، صرف جویی در مصرف آب از سوی کشاورزان، پاسداشت هفته معلم و روز سپاه پاسداران از مهمترین صحبت های مطرح شده در این نشست بود.
شهرستان گرمسیری گچساران با 140هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
گچساران از مناطق مهم تولید نفت خام ایران است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.