به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: به حداقل رساندن تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و تلاش برای احیای آن ها نقش برجسته ای در گسترش تولید داخلی در این استان خواهد داشت.
وی افزود: یکی از اساسی ترین وظایف مهم ستاد تسهیل کهگیلویه و بویراحمد رفع و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در بخش های صنعت و کشاورزی در راستای دستیابی به اهداف شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است.
وی عنوان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اجرایی شدن و هموار کردن طرح های جدید سرمایه گذاری در استان و پیگیری وضعیت کنونی طرح هاست.
رئیس صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ظرف 2 ماه آینده ظرفیت های تولید استان به طور کامل شناسایی خواهند شد.
وی افزود: در راستای تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی، اطلاعات تمامی واحدها و طرح های تولیدی استان به روز رسانی خواهند شد و ظرفیت تولیدی واحدها و زمان بندی بهره برداری آنها با کمترین خطا شناسایی می شوند.
دیودیده بیان کرد: باتوجه به سیاست های کلان و تاکید های وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار استان حمایت هدفمند از تولید، توسعه مناطق کمتر برخوردار و فعال سازی ظرفیت های خالی بخش تولید در اولویت برنامه های سازمان صنعت،معدن و تجارت در سال ۹۷ است.
وی تصریح کرد:با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان و تشکیل تیم های مشترک اجرایی، عملیاتی و نیروی انسانی اطلاعات واحدها و طرح های تولیدی استان در سامانه بهین یاب به روز رسانی شده و ظرفیت های تولید شناسایی خواهند شد.
در این نشست مشکلات 6 واحد تولیدی این استان از جمله واحد صنعتی بویرصنعت در شهرستان بویراحمد، طرح شن و ماسه شهرستان دنا، طرح تولید و بسته بندی گیاهان دارویی در شهرستان بویراحمد، واحد صنعتی مقاوم سازان خلیج فارس، شرکت تعاونی 260 سیم افشان و شرکت سپهر پردیس اروند«نان صنعتی کو بو دنا» مطرح شده و تصمیماتی در راستای رفع آن ها گرفته شد.
سال گذشته 2 هزار و 100میلیارد ریال تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.