سید اسدالله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان آلودگی هوا در کهگیلویه و بویراحمد 350 میکرو گرم برمتر مکعب است.
وی افزود: ریزگردها از بامداد یکشنبه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و تا دوشنبه شب ادامه دارد.
هاشمی بیان کرد: از هشت شهرستان استان تنها شهرهای یاسوج و دوگنبدان دارای دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا هستند این در حالی است که باید در هر شهرستان حداقل یک دستگاه سنجش آلودگی موجود باشد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: براساس ارزیابی نقشه‌های هواشناسی، برخی مناطق استان روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد بارش باران، گرد و خاک، وزش باد شدید، گاهی رگبار شدید و رعد و برق و بارش تگرگ خواهند بود.
ولی بهره مند افزود: با توجه به رگباری بودن بارش‌های فصل بهار که خطر سیلاب را به همراه دارد، برای کاهش خطرات احتمالی توصیه می‌شود هم استانی‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
وی ادامه داد: طبیعت گردان و عشایر از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از استقرار در ارتفاعات به سبب رعد و برق خودداری و دامداران از چرای دام‌ها در نواحی مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.
براساس آمار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا پایان آذر امسال ،95روز با پدیده ریزگرد در شهرهای دوگنبدان، یاسوج و دهدشت در این استان ثبت شده است.
تعداد روزهای با هوای آلوده در شهر دوگنبدان 47، یاسوج 31 و دهدشت 17 روز اعلام شده است.
از سال 1392 تا پایان آذر امسال، 608 روز با پدیده ریزگرد در سه شهر دوگنبدان، یاسوج و دهدشت ثبت شده که شهر دوگنبدان با 282 روز بیشترین آلودگی هوا را تجربه کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در بر گرفته است.
کارشناسان استفاده از ماسک‌های استاندارد، انجام ندادن حرکات ورزشی در هوای آزاد و بیرون نرفتن از خانه در روزهای با پدیده ریزگرد را توصیه می‌کنند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.