به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی سه شنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد افزود: افزون بر 15 هزار میلیارد ریال از این میزان توسط بانک کشاورزی و در 2 مرحله پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: پست بانک ،صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون نیز هر کدام به ترتیب و در 2مرحله پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده اند.
وی گفت: این میزان اعتبار ظرف 6ماه گذشته تاکنون به متقاضیان و طرح های قابل توجیه اقتصادی در روستاها و مناطق عشایری کشور پرداخت شده ست.
رضوی سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از مجموع 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کشور را افزون بر سه هزار و 460 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی تاکید کرد: 400 میلیارد ریال از این میزان توسط بانک سینا و سه هزار و 60 میلیارد ریال نیز در قالب اشتغال فراگیر روستایی به این استان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به برخی شرایط اعطای تسهیلات اشتغال روستایی گفت: وام های اشتغال روستایی به روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر پرداخت خواهد شد.
رضوی یادآور شد: سقف وام های پرداختی در بانک های عامل بین 60 تا 150 میلیارد ریال است.
وی گفت: وام های تا سقف 60 میلیارد ریال توسط کمیته فنی استان ها و بالاتر از آن نیز نیازمند تایید کمیته فنی در کشور است.
رضوی تاکید کرد: سهم هر بخش از بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، کارآفرینی دانش بنیان و صنایع دستی مشخص شده که بخش کشاورزی با 45 درصد بالاترین سهم را از این میزان اعتبارات دارد.
وی افزود: نرخ کارمزد این تسهیلات برای هر واحد تولیدی سرمایه گذاری در روستاها و عشایر مرزنشین چهار درصد، در سایر روستاها و مناطق عشایری 6 درصد و برای شهرهای زیر 10 هزار نفر و البته با وام های در قالب سرمایه در گردش 10 درصد است.
رضوی ادامه داد: 70 درصد تسهیلات اشتغالزایی در مرحله نخست به استان ها ابلاغ شده که در صورت جذب کامل آنها 30درصد باقی مانده نیز به این استان ها ابلاغ خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در صورت جذب نشدن این میزان 70درصد تا پایان تابستان سال جاری 30درصد باقی مانده به استان دیگری که عملکرد مطلوب تری از حیث جذب منابع و انعقاد قرارداد با بانک های عامل را داشته اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: بازپرداخت وام های سرمایه در گردش روستایی و شهری 18 ماهه خواهد بود و برای روستاها و عشایر کشور نیز 2سال نخست دوره ساخت، سال سوم دوره مشارکت یا تنفس و از سال چهارم نیز به مدت 6 سال بازپرداخت وام سرمایه گذاری آغاز خواهد شد.
رضوی اظهار داشت: هرمتقاضی نیز حدود یک ماه باید نسبت به تامین وثیقه و ضمانت نامه اقدام کند.
رضوی تصریح کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری و اهتمام ویژه دولت در حوزه اشتغال هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در کشور وجود ندارد.
رضوی به منظور شرکت در جشنوراه روستایی و عشایری ، امضای تفاهم نامه و مشارکت در امر محرومیت زدایی از روستاهای محروم استان و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.