به گزارش ایرنا ظهیرالدین پور الحسینی روز شنبه در آغاز برنامه هفته سلامت مدارس گچساران افزود: به مناسبت هفته سلامت 60 برنامه در مدارس این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: در این مدارس برنامه‌هایی از جمله مسابقه غذای سالم و محلی، ایستگاه سلامت، ایستگاه تولید محتوا و نمایشگاه نقاشی برگزار خواهد شد.
پور الحسینی تصریح کرد: ارتقای دانش سلامت افراد، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب برای اصلاح روش‌های زندگی در جهت تأمین سلامت خانواده‌ها از اهداف گرامیداشت هفته سلامت است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-96 هفت طرح در زمینه سلامت دانش آموزان در گچساران برگزار شد گفت: این طرح‌ها شامل سفیران سلامت، مروجان سلامت، دادرسی، ارتقای سلامت و نوجوان، غربالگیری ژنتیک، پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار و بهداشت دهان و دندان است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران افزود: چهار هزار دانش آموز گچساران در طرح سفیر سلامت فعالیت می‌کنند که حدود 15 درصد از دانش آموزان این شهرستان را شامل می‌شوند.
وی گفت: این تعداد سفیر سلامت در 275 مدرسه این شهرستان تحصیل می‌کنند.
در این مراسم 150 اثر نقاشی با موضوع سلامت از دانش آموزان مدرسه دخترانه رسالت به نمایش گذاشته شد.
همچنین مسابقه غذای سالم بین 100 دانش آموز گچسارانی برگزار شد.
188 باب مدرسه دولتی و 87 مدرسه غیر دولتی در این شهرستان وجود دارد که در این مدارس بیش از 23 هزارو 996 نفر مشغول به علم آموزی هستند.
از این تعداد مدارس 119 باب با 576 کلاس در مقطع ابتدایی، 57 باب با 231 کلاس در مقطع متوسطه اول و 70 باب با 223 کلاس درس در قطع متوسطه دوم است.
این مراسم در مدرسه دخترانه رسالت دوگنبدان برگزار و بیش از 320 دانش آموز در این مدارس به علم آموزی مشغول‌اند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.