به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به دهستان زیلایی بویراحمد که در یاسوج برگرار شد، اظهار داشت: سال گذشته در نشستی با حضور جمعی از مسئولان دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در تهران مقرر شد به منظور محرومیت زدایی در برخی مناطق این استان تعدادی طرح عمرانی و زیربنایی اجرا شود.
وی افزود: پس از یررسی های لازم دهستان زیلایی بویراحمد برای اجرای این طرح ها انتخاب شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار است 50 درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها توسط دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و 50 درصد مابقی نیز از محل اعتبارات استان تأمین و پرداخت شود.
احمدی با اشاره به سفر هفته آینده سید ابوالفضل رضوی معاون دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به یاسوج، عنوان کرد: در نشستی با حضور ایشان یک تفاهم نامه همکاری بین کهگیلویه و بویراحمد و این دفتر برای پیشرفت روزافزون دهستان زیلایی بویراحمد و رفع محرومیت ساختاری آن با اجرای طرح های مختلف عمرانی و زیربنایی منعقد می شود.
وی ابراز داشت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نباید برای توسعه مناطق محروم این استان از جمله دهستان زیلایی بویراحمد به طور جداگانه و جزیره ای اقدام کنند.
احمدی گفت: در این صورت فعالیت ملموس و قابل توجهی برای محرومیت زدایی در این مناطق انجام نخواهد شد.
وی اظهار داشت: باید یک بسته جامع توسط دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارتقای شاخص های توسعه در دهستان زیلایی بویراحمد و دیگر مناطق محروم این استان تهیه و به استانداری ارائه شود.
احمدی افزود: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پیگیری های لازم برای جذب و هزینه کردن اعتبارات ردیف های ملی در زمینه های مختلف از جمله اجرای طرح های عمرانی و زیربنابی در راستای رفع محرومیت در نقاط مختلف استان را انجام دهند.
25 دی 1396 استاندار و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به منظور آشنایی هر چه بیشتر با مسائل، مشکلات و کمبودهای دهستان زیلایی بویراحمد به این منطقه محروم سفر کردند.
در این سفر 10 مصوبه در زمینه های مختلف برای رفع محرومیت دهستان زیلایی بویراحمد و کمک به توسعه ساختاری آن به نصویب رسید که مهمترین آنها شامل زیرسازی و آسفالت 55 کیلومتر راه روستایی، ساخت مجتمع آموزشی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم، ساخت مجموعه ورزشی چندمنظوره و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با امکانات و تجهیزات لازم است.
دهستان زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با هشت روستا و جمعیتی افزون بر 12 هزار نفر در 120 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.