سید محمدکاظم نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معیارهای اصلی برای توزیع این میزان اعتبار شامل جمعیت حاشیه نشین شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت و میزان استقبال زنان سرپرست خانوار آن مناطق از طرح توانمندسازی بوده است.
وی افزود: دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمد از بهمن سال 1396 آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت امسال نیز ادامه دارد.
53 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند.
از این تعداد 42 درصد به دلیل فوت سرپرست و مابقی نیز به سبب بدسرپرست بودن یا طلاق، متارکه، مفقودی، کهولت سن، اعتیاد، از کار افتادگی، زندانی و سربازی سرپرست زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
مناطق حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت واقع شده اند و بر اساس آخرین آمار دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری این استان نیز بیش از 80 هزار حاشیه نشین در شهرها و سکونتگاه ‌های غیررسمی استان زندگی می‌ کنند که زنگ خطر برای بروز انواع آسیب ‌های اجتماعی است.
بیش از 70 درصد جمعیت حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهر یاسوج است.
با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت کشور سازمان ‌های فنی و حرفه ‌ای پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و همدان مکلف به آموزش زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه نشین شده ‌اند.
این تفاهم نامه با هدف ارتقای مهارت‌ های شغلی و توانمندسازی زنان بی سرپرست و بدسرپرست منعقد شده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.