عزیز فیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از حدود 18 روز عملیات مستمر جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هوایی و با آغاز بارندگی‌ها نیروهای اعزامی ومستقر در ارتفاعات دنا به پایین کوه بازگشتند.
وی با بیان اینکه در طول ایام تعطیلات نوروز امسال عملیات جست و جو پیکر جانباختگان متوقف نشد، گفت: بیشترین محموله‌های یافت شده در همین مدت بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات نوروزی امسال نیز 145 نفر از تیم‌های متخصص و واکنش سریع از استان‌های اردبیل، زنجان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، البرز و سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی و در زمان‌های تعیین شده برای یافتن بقایای پیکرهای جانباختگان به محل سقوط هواپیما و ارتفاعات دنا اعزام شدند.
بر اساس اعلام پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد نمونه برداری و کدگذاری بر روی 201 بافت انسانی مجزا از پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج از 29 بهمن سال گذشته تاکنون انجام شده است.
به گفته کامروز امینی 75 مورد از این تعداد مربوط به تعطیلات نوروز امسال بوده که 47 بافت انسانی آن روز 14 فروردین پیدا شد.
امینی یادآور شد: تاکنون و بر اساس اعلام مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس هویت 45 تن از پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی مشخص شده‌اند که هشت مورد از این تعداد جواز دفن گرفته‌اند و تحویل خانواده‌ها شده‌اند.
وی ابراز داشت: نتایج آزمایش‌های پیکرهای باقی مانده یافت شده پس از انجام مراحل تکمیلی آزمایش‌ها در مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس در روزهای آینده اعلام خواهد شد.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه سال گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز 2 پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.
3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.