محمود باقری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت یک میلیون و 433 هزار و 18 نفر نیز در در مدارس ، هتل ها، پارک ها، کمپ های گردشگری و سایر اماکن اقامتی در سطح استان اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: بیش از 160 هزار و 100نفر از این تعداد گردشگر روز گذشته از مناطق ومناظر گردشگری استان دیدن کردند.
باقری گفت: میزان گردشگران اسکان یافته در هتل ها و اماکن اقامتی استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تاکنون حدود 6 درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزود: به منظور ارائه خدمات رفاهی بهتر به مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون یکهزار و120 مورد بازدید نظارتی از مکان های گردشگری این استان انجام شده است.
وی گفت: 12 جشن با عنوان نوروز همدلی برای تعطیلات امسال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ‌جز شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان برگزار شد.
همچنین برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد 9 نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی با بیش از 100 غرفه در مبادی ورودی شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری آن دایر شده است.
120 هزار عدد انواع اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، نقشه، پوستر و سی.دی در راستای معرفی ظرفیت‌ های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع بین گردشگران نوروزی این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.