سرهنگ بهنام ویسی پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 85درصد تصادفات جرحی و فوتی این استان ناشی از خواب آلودگی و خستگی مفرط راننده بوده است.
وی تصریح کرد: بیش از 80درصد تصادفات در این ایام نیز واژگونی و خروج از جاده بوده است.
سرهنگ ویسی پور اظهار داشت: با توجه به موج بازگشت مسافران تردد انواع خودورهای سنگین کامیون وتریلر به جز خودروهای حامل مواد فاسدشدنی و سوختی از صبح امروز /شنبه/ تا پایان تعطیلات نوروزی در سطح جاده های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شده است.
وی بیان کرد: تردد این خودورها از ساعت 7 صبح تا ساعت 24 شب روز 13 فروردین در جاده های برون شهری یاسوج - بابامیدان، یاسوج - اصفهان و گچساران - نورآباد ممنوع است.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: عزم پلیس برای مقابله با تخلفات رانندگی در این ایام شدت یافته و خودروهای با 2مورد تخلف در یک روز به مدت 72 ساعت نیز توقیف خواهند شد.
وی همچنین به وانت بارها هشدار داد که از حمل مسافر در ایام باقی مانده تعطیلات نوروزی نیز خودداری کنند و در صورت مشاهده خودروی آنها نیز به مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد.
سرهنگ ویسی پور به رانندگان نیز توصیه کرد که به ازای هر 2 ساعت رانندگی در جاده ها حدود 15 دقیقه اسراحت و مجدد ادامه مسیر دهند.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.