هادی زارع پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد گردشگر نوروزی شامل 13هزار و 176خانوار بوده است.
وی افزود: 184 آموزشگاه با یک هزار و 327 اتاق دارای تجهیزات و امکانات رفاهی تا 13 فروردین امسال آماده اسکان و پذیرایی از گردشگران نوروزی است.
زارع پور بیان کرد: این تعداد شامل 2 مرکز اسکان ویژه، 44 پایگاه اسکان (الف) و 138 اقامتگاه گروه (ب) می شود.
وی عنوان کرد: اتاق ‌های اسکان کهگیلویه و بویراحمد به فرش، یخچال و تلویزیون تجهیز شده اند.
زارع پور با اشاره به اینکه 12 پایگاه در شهرستان ‌ها و مناطق 13 گانه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فعال است، ابراز داشت: ستاد مرکزی اسکان در واحد تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان و در شهر یاسوج نیز در جاده آبشار، جنب امامزاده عبدالله (ع)، مدرسه نمونه توحیدی پذیرای مسافران نوروزی است.
بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از آغاز تعطیلات نوروز تا شامگاه پنجشنبه یک میلیون و 158 هزار و 313 مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه ها و مناطق گردشگری این استان دیدن کرده اند.
به گفته محمود باقری همچنین در این مدت 753هزار و 158 نفر در مدارس ، هتل ها، پارک ها، کمپ های گردشگری و سایر اماکن اقامتی در سطح استان اسکان داده شدند.
باقری گفت: میزان گردشگران اسکان یافته در هتل ها، و اماکن اقامتی استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تاکنون حدود پنج درصد رشد داشته است.
هگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.