عبدالرحیم رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارگاه بی بی حکیمه (س) با بیشترین استقبال گردشگران نوروزی در گچساران مواجه شده است.
در یک سال گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) آمدند.
براساس گزارش ها این بانوی بزرگوار از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی می‌کرده است.
حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
وی گفت: 241هزار و 841 گردشگر از 28 اسفند 96 تاکنون در این شهرستان اقامت کردند.
رحیمی افزود: از 28 اسفند 96 تاکنون 74 هزار و 199 مسافر نوروزی در مناطق گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه شهرستان گچساران اقامت داشته‌اند.
رحیمی اظهار کرد: در این مدت بیش از 29 هزار و 221مسافر نوروزی در منطقه خیرآباد گچساران که به عنوان بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان است اقامت کردند.
وی عنوان کرد: پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارند.
حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون و مارین همه ساله میزبان هزاران نفر گردشگر نوروزی است.
یک میلیون مسافر نوروزی سال گذشته از جاذبه‌های دیدنی شهرستان گچساران بازدید کردند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان‌های راهیان نور قرار دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.